با فرا رسیدن 5 دی ماه:

بیانیه سپاه به مناسبت سالروز تاسیس سپاه حفاظت هواپیمایی

هدف از تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نگهبانی از انقلاب و دستاوردهای آن و کوشش در راه تحقق آرمان‏های الهی و گسترش حاکمیت قانون خداست.
کد خبر: ۸۶۱۰۹۱۴
|
۰۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، متن کامل این بیانیه به صورت ذیل است:

بیانیه سپاه به مناسبت 5 دی ماه

)سالروز تاسیس سپاه حفاظت هواپیمایی(

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان یکی از مردمی‌ترین نهادهای نظامی جمهوری اسلامی ایران است که سیری در تاریخ و عملکرد آن نشان می‌دهد در طول سال‏های پس از پیروزی انقلاب اسلامی خدمات و ایثارگری‏‌های شگرفی داشته است.

هدف از تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نگهبانی از انقلاب و دستاوردهای آن و کوشش در راه تحقق آرمان‏های الهی و گسترش حاکمیت قانون خداست. تقویت توان دفاعی جمهوری اسلامی از راه همکاری با دیگر نیروهای مسلح و آموزش نظامی، از دیگر اهداف تشکیل این نهاد شمرده می‌شود.

مأموریت سپاه در اساسنامه سپاه پاسداران که به تصویب شورای انقلاب رسیده، مبارزه قانونی با عوامل و جریان‏هایی که درصدد خرابکاری و براندازی نظام جمهوری اسلامی هستند یا با توسل به زور می‌خواهند حاکمیت قوانین جمهوری اسلامی را از بین ببرند، از مأموریت‏های این نهاد شمرده شده است.

در سالهاي نخستين پيروزي انقلاب اسلامي، کشور درگير مبارزه با ضد انقلاب و جنگ تحميلي بود، دشمنان قسم خورده نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران به منظور وارد آوردن فشار مضاعف بر نظام نوپاي ايران اسلامي اقدام به ربايش چندين فروند هواپيماي فاقد گارد امنيت پرواز كرده و باعث پايين آمدن ضريب امنيتي در پروازها به واسطه انجام مداخلات غيرقانوني شدند. بدين ترتيب و با توجه به وظيفه تصريح شده سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در قانون اساسي مبني بر پاسداري و نگهباني از انقلاب اسلامي و دستاوردهاي آن، اين ماموريت حساس و خطير نيز در ۵ دیماه 1363 با فرمان تاريخي حضرت امام خميني(ره) «مبني بر تشكيل سپاه حفاظت هواپيمايي» به سپاه محول گرديد.

با نداشتن تجربه و سابقه قبلی پاسداران از یک طرف و تلاش همه جانبه گروهک‌های معاند و دشمنان از طرف دیگر، طبیعی می‌نمود تا تعداد هواپیمارباییها افزایش یابد اما اوضاع به گونه‌ای دیگر رقم خود به طوری که وجود 3 عامل ايمان، تخصص، و بهره گيري از تجهيزات نوين نظامي در كنار ساير اقدامات اطلاعاتي حفاظتي به لطف خداي متعال و عنايات حضرت بقيه الله(عج) و از جان گذشتگي، ايثار و شهادت طلبي برادران سپاه در طول مدت مأموريت سپاه حفاظت هواپيمايي تا امروز که بیش از ۳۰ سال از مسئولیت سپاه در این حوزه می‌گذرد، هیچ اقدام موفقی از سوی هواپیماربایان صورت نگرفته است و علیرغم اینکه اقدامات خرابكارانه و مداخله جويانه در بخش صنعت حمل و نقل هوايي، بعد از حضور سپاه در اين صنعت ده‌ها مورد بوده پاسداران سپاه حفاظت هواپیمایی با تجهیزات بومی و روش‌های ابداعی با هرگونه تهدید مقابله کرده و هيچ هواپيماربايي موفقي پس از حضور سپاه در ناوگان حمل و نقل هوايي انجام نشده است و پروازهای ایران را به گواه سازمان بین‌المللی هوانوردی کشوری (ایکائو) به نقطه اوج امنیت رسانده‌اند و برگ زرین دیگری بر افتخارات این نهاد افزوده‌اند به گونه‌ای که در حال حاضر ما از جمله كشورهايي هستيم كه ضريب آسيب پذيريمان به حداقل رسيده و امنيت خطوط هوايي جمهوري اسلامي ايران از چنان جايگاهي در جهان برخوردار است كه برخي از كشورها در دنيا به ما لقب گارد آهنين داده‌اند.

كاركنان شاغل در مجموعه سپاه حفاظت هواپيمايي با اعتقاد و عزم راستين و اعتقاد به خداوند متعال، خود را سرباز گمنام امام زمان(عج) و مقام معظم رهبري دانسته و هرگونه ضربه و خسارت جانبي را ايثار در راه خداوند تلقي مي‌كنند. آنان از نظر روحي آمادگي بسيار بالايي دارند و اين را يك عامل مهم در پيشگيري در كنار ساير عوامل ديگر كه شامل آمادگي جسماني، آموزش، بكارگيري تجهيزات نوين و روزآمد و... مي‌دانند.

با ارج نهادن به مقام شامخ شهداي والامقام و جانبازان اين عرصه كه در حوادث و سوانح هوايي در كنار همكاران كرو و كاكپيت به درجه رفيع شهادت و يا جانبازي نائل گرديده‌اند، بايد گفت: با بهره‌گيري از منابع مالي و فضاهاي تحقيقاتي و افراد متعهد ضمن سياست‌گذاري مبني بر خواست و اراده ملي در خودكفايي در اين بخش، مي توان گامهاي موثري برداشت و آينده روشني را نويد داد همچنین این موضوع را نیز باید مدنظر قرار داد که همکاری و تعامل سایر متولیان تأمین و حفظ امنیت در صنعت حمل و نقل هوایی با سپاه از قبیل حراست فرودگاه‌ها و شرکت‌های هواپیمایی و همچنین نیروی انتظامی(پلیس فرودگاه) نقش مهمی را در برقراری امنیت پایدار و رضایتمندی مسافرین به همراه دارد که این موضوع همواره مورد توجه متولیان بوده است.

در پايان با تبریک فرا رسیدن سی و یکمین سالگرد تشکیل سپاه حفاظت هواپیمایی یادآور ‌می‌گردد سپاه پاسداران دارای این خاصیت ‌می‌باشد که تعالیم و فرامین رهبر معظم انقلاب را به عنوان آیین زندگی و نبرد، به ‏صورت یک دکترین قدرتمند در سیستم فرماندهی و کنترل خود تسری و تعمیم دهد و با هر گونه تهدیدی در کمال قدرت و اقتدار مقابله نماید و زمینه‌های ایجاد توسعه کشور در تمامی عرصه‌ها از جمله صنعت حمل و نقل هوایی را که مستلزم برقراری امنیت است، فراهم نماید چرا که به فرموده مقام معظم رهبری(مدظله العالی): «آنجایی که امنیّت نیست، در واقع هیچ‌چیز نیست؛ این آمادگی‌ها، آموزشها و فرصتها را از تأمین‌کنندگان امنیّت بدانید.»

روابط عمومی و تبلیغات نمایندگی ولی فقیه در یگان حفاظت هواپیمایی استان اردبیل


ارسال نظرات