امام جمعه خرم آباد:

ملت ایران با خلق حماسه 9 دی سیلی محکمی بر صورت منحرفان از مسیر انقلاب اسلامی زدند

امام جمعه خرم آباد گفت: ملت ایران با خلق حماسه 9 دی سیلی محکمی بر صورت منحرفان از مسیر انقلاب اسلامی زدند.
کد خبر: ۸۶۱۱۰۸۱
|
۰۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از لرستان، حجت الاسلام سید احمد میرعمادی در خطبه های نماز جمعه خرم آباد که در مصلای الغدیر این شهر برگزار شد، در آستانه سالروز حماسه 9 دی روز بصیرت و میثاق امت با ولایت گفت: اگر چه د فتنه 88 فتنه گران با قانون شکنی ضربه نظامی را بر پیکره نظام وارد کردند؛ اما ملت ایران با خلق حماسه 9 دی سیلی محکمی بر صورت منحرفان از مسیر انقلاب اسلامی زدند.

وی با بیان اینکه حماسه 9 دی برای همیشه تاریخ ماندگار و مایه افتخار است افزود: مردم در 9 دی سال 88 حماسه جاودانی را خلق کردند.

امام جمعه خرم آباد با اشاره به اینکه ملت ایران در 9 دی 88 با حضور در صحنه آگاهی و بصیرت خود را نشان داد گفت: فتنه گران در سال 88 مقدسات دینی و مقدسات مردم توهین کردند و تن به قانون ندادند و با این حال همانگونه که در 9 دی مردم پاسخ قاطع و دندان شکنی به آنها دادند اگر امروز هم آنها بخواهند کوچکترین تعرضی به مقدسات و ولایت انجام دهند مردم ایران بار دیگر سیلی محکمی به صورت آنها خواهند زد.

میرعمادی اظهار داشت: این انقلاب ثمره خون شهدا است و مردم نیز برای پاسداری از آن بر حفظ ارزشهای اسلامی و انقلابی ایستاده اند.

وی با بیان اینکه حماسه 9 دی فراموش نمی شود ادامه داد: مهمترین عاملی که باعث خنثی شدن فتنه 88 شد الطاف و عنایات خدا، وجود رهبری فرزانه و حکیم و بصیرت مردم بوده است.

امام جمعه خرم آباد گفت: در فتنه 88 دشمن تصور کرد که می تواند با فتنه انگیزی کاری از پیش ببرد و اعتماد عمومی و وحدت مردم را خدشه دار کند اما حضور شکوهمند مردم در صحنه آنها را در رسیدن به اهداف شوم خود ناکام گذاشت.

میرعمادی اضافه کرد: حماسه 9 دی موجب حیات جامعه ما شده است و با این حال باید این روز برای همیشه زنده بماند.

وی در ادامه از انتخابات به عنوان عاملی برای تقویت وحدت و همدلی در جامعه نام برد و افزود: با پیان یافتن ثبت نام ها مرحله احراز صلاحیت ها توسط شورای نگهبان و دیگر نهادها شروع می شود؛ از این ر ضرورت دارد که این مرحله را نیز با وحدت پیش ببریم.

امام جمعه خرم آباد گفت: در مرحله رسیدگی به صلاحیت ها یکی از ارکان نظام شورای نگهبان است؛ چرا که در طول این چهار دهه این شورا ثابت کرده که تحت تاثیر هیچ فشار سیاسی و غیر سیاسی وظایف خود را دنبال می کند و طبق قانون محکم در برابر فشارها می ایستد.

میرعمادی از شورای نگهبان به عنوان سنگر اول نظام برد و ادامه داد: در این سالها شاهد بوده ام که چه هجمه ای علیه شورای نگهبان بوده است؛ اما این شورا به صورت انقلابی به وظیفه خود عمل کرده است و جلوی نفوذ عناصر بدخواه به ارکان نظام را گرفته است پس باید این شورا حمایت شود.

وی با تاکید بر اینکه قانون باید محور همه کارها باشد اظهار کرد: باید از دو قطبی کردن پرهیز و همه زیر چتر ولایت و رهبر انقلاب تلاش کنیم.

امام جمعه خرم آباد گفت: باید با انسجام، یک دل و همدل انتخابات باشکوهی را رقم بزنیم و با خلق حماسه ای دیگر موجب یاس دشمنان و امیدواری دوستداران نظام شویم.

میرعمادی همچنین در آستانه فرا رسیدن میلاد پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق(ع) با تبریک این دو میلاد مهمترین سیره اجتماعی پیامبر(ص) را اخلاق، مهربانی، اخوت و برادری عنوان کرد و افزود: سیره پیامبر(ص) در معاشرت با مردم بر پایه تقویت وحدت، الفت، صمیمیت و برادری بین مسلمانان بوده است.

وی با بیان اینکه پیامبر(ص) با مهر و محبت بین مسلمانان برادری ایجاد کرد و جامعه اسلامی را بر اساس اخلاق و اخوت اسلامی اداره کرد ادامه داد: رعایت اخلاق، وحدت و همدلی نیاز همیشگی جامعه اسلامی است؛ از این رو همه باید زیر چتر ولایت با اخوت، برادری و وحدت در این مسیر گام بردارند.

امام جمعه خرم آباد گفت: امامت و ولایت برای حفظ وحدت در جامعه است؛ چرا که امامت ریسمانی است که همه باید به آن چنگ بزنند.

میرعمادی با بیان اینکه وحدت زیر چتر ولایت معنا و استحکام پیدا می کند اظهار کرد: وحدت رمز پیروزی و عامل بقای انقلاب اسلامی بوده است و مخصوصا که امسال را رهبر معظم انقلاب به عنوان سال همدلی و همزبانی دولت و ملت نامگذاری کرده اند حساسیت این موضوع بیشتر است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به مقاوم سازی 96 هزار مسکن روستایی توسط بنیاد مسکن استان اشاره کرد و افزود: ضرورت دارد که روستائیان برای مقاوم سازی منازل مسکونی خود در برابر بلایای طبیعی از جمله سیل و زلزله اقدام کنند.

امام جمعه خرم آباد به وجود 27 هزار بیسواد در استان لرستان اشاره کرد و گفت: امیدواریم که با همت نهضت سواد آموزی به زودی شاهد ریشه کن شدن بیسوادی در سطح استان باشیم.
ارسال نظرات