خبرهای داغ:
مشاور عالی فرمانده نیروی قدس سپاه گفت:

پاسداشت شهید «تقوی‌فر» یک وظیفه و معرفت اسلامی است

سردار ایرج مسجدی با بیان اینکه شهید تقوی‌فر، یک انسان ولایت‌مدار و تابع رهبری و فرمانده‌ای ولایی بود گفت: پاسداشت او یک وظیفه و یک معرفت اسلامی است.
کد خبر: ۸۶۱۱۱۲۶
|
۰۴ دی ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۷
به گزارش خبرگزاری بسیج  خوزستان، سردار ایرج مسجدی، مشاور عالی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مراسم بزرگداشت نخستین سالگرد شهادت سردار حمید تقوی‌فر که امروز، 4 دی‌ماه در حسینیه عاشقان ثارالله اهواز برگزار شد، با اشاره به وقوع جنگ در کشور عراق علیه نیروهای داعش و تکفیری، اظهار کرد: این جنگ شیعه و سنی نیست بلکه جنگ علیه تکفیری‌ها است.

وی با اشاره به مبارزه علیه داعش در سوریه عنوان کرد: در سوریه، محوریت دولت سوریه است و نیروهای ما بخش پشتیبانی را در دست دارند. داعش یک جریان فکری و سازمانی اعتقادی است برای همین است که جنگ با آن، سخت و درگیرانه است.

مسجدی با اشاره به شرایط کشور یمن نیز گفت: جوانان در یمن دارای سازمان‌دهی و رهبری قوی هستند و جمهوری اسلامی را می‌شناسند. این جوانان برای دفاع برخاستند و اکنون حرف آن‌ها روی میز مذاکره است. مخاطره های یمن با کمک جمهوری اسلامی برطرف شده است و وضعیت از نظر مردم آنجا، بسیار خوب است.

وی با اشاره به فعالیت‌های شهید تقوی‌فر اظهار کرد: من از 30 سال قبل شهید تقوی‌فر را می شناختم؛ تقوی‌فر تا زمان شهادت که یک فرمانده اطلاعاتی بود، از نظر کاری و تخصصی و همچنین از نظر فردی قابل بررسی است. شهید تقوی‌فر یک عضو اطلاعاتی بسیار قوی بود و در این مدت دانش و اطلاعات خود را ارتقا داده بود.

مسجدی ادامه داد: او گروه‌های جهادی را سازمان‌دهی و آماده کرده است و در زمان جنگ، عملیات خاصی با همکاران و همرزمان خودش ترتیب می‌داد. آن‌ها تلاش کردند تا مجاهدین عراقی را سازمان‌دهی کنند. شهید تقوی‌فر یک متخصص در تنظیم و سازمان دهی نیروهای عراقی بود. او در زمان صدام ماموریت های سختی داشت و به عراق رفت و آمد می کرد و امور مجاهدینی که مایه پیروزی عراق شدند را تنظیم می کرد. این نیروهای عراقی پیشینه ای به اندازه دفاع مقدس و انقلاب ما دارند.

مسجدی اظهار کرد: شهید تقوی فر اطلاعات عملیاتی و عملیات اطلاعاتی را خوب می دانست و شهادت طلب و سخت کوش بود. یک انسان ولایت مدار و تابع رهبری و فرمانده ای ولایی بود. همچنین یک کارشناس قوی در راهنمایی و هدایت و پشتیبانی نیروهای مجاهدین عراقی بود.

وی عنوان کرد: شهید تقوی فر ساده زیست بود؛ فرمانده عالی رتبه سپاه پاسداران اسلامی بود که انسانی ساده زیست و مخلص بود و هیچ تقیدی به ظواهر نداشت. مردمی و مردم دار بود و همیشه با نیروهای مردمی بود وخود را به عنوان سردار معرفی نمی کرد. شهید تقوی فر هم فرزند شهید و هم برادر شهید و هم خودش شهید است و پاسداشت او یک وظیفه و یک معرفت اسلامی است.

همچنین حجت الاسلام سید حامد جزایری از فرماندهان نیروهای سرایا الخراسانی در عراق، در این مراسم اظهار کرد: امروز به برکت خون شهیدان، وحدت اسلامی را به تمام جهان ثابت کرده ایم. در سرزمین ائمه اطهار(ع) در عراق، خون بسیجیان و سپاهیان ایران برای دفاع از حرم اهل بیت(ع) ریخته شده است. در سوریه نیز بسیاری از عزیزان خون داده اند. این اشاره مهمی است؛ چرا که خون شهدا موجب ارتباط و وحدت اسلامی می شود.

جزایری ادامه داد: حاج سید حمید تقوی فر از شخصیت های مهم در مبارزه مقابل داعش بوده است؛ جوانان عراقی به شاگردی او در سرایا الخراسانی افتخار می کنند و او در تمام عراق جایگاه بزرگی دارد.

وی گفت: همه کسانی که در جبهه هستند و کسانی که در جبهه نبوده اند، مدیون خون شهید تقوی فر هستند. من غیر از تقوا از شهید تقوی فر چیزی ندیدم. او در سخت ترین لحظات در حال ذکر و عبادت بود. عقب نشینی در وجودش معنی نداشت و همیشه در حال پیشرفت و پیشروی بود، این درسی بود که از او گرفتیم.
جزایری عنوان کرد: من تسلیت ملت عراق، نیروهای سرایا الخراسانی و رزمندگان حشد الشعبی را خدمت شما می رسانم.

یادآور می شود، در پایان این مراسم کتاب «عاش حمیدا و ماته شهیدا» درباره زندگی شهید تقوی فر با حضور همسر شهید تقوی فر و حجت اسلام و المسلمین سیدحامد جزایری، سردار مسجدی و صادق آهنگران رونمایی شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها