معاون ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان:

برگزاری کارگاه آموزشی " تبیین برنامه ها و اهداف آموزش ابتدایی"

کارگاه آموزشی با عنوان " تبیین برنامه ها و اهداف آموزش ابتدایی "با حضور اصغر بیات معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان، مسئولان آموزش و پرورش و مدیران مدارس منطقه تشکیل شد.
کد خبر: ۸۶۱۱۶۷۳
|
۰۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان به تشریح طرح ها و برنامه های اولویت دار دوره ابتدایی پرداخت و گفت: پوشش کامل دانش آموزان لازم التعلیم دوره ابتدایی، طرح تدبیر، برنامه درس پژوهی، طرح جابربن حیان، آموزش آموزگاران باسابقه کمتراز 6 سال، ارزشیابی کیفی – توصیفی، ارتقاء کیفیت کلاس های چند پایه، طرح تلفیق – فراگیر، توسعه خدمات به دانش آموزان دارای مشکلات ویژه یادگیری را از جمله این طرح ها است

اصغر بیات افزود: مدیر کسی است که کار را درست انجام می دهد ولی رهبر کار درست را انجام می دهد، بیات اولویت نخست نظام های آموزشی را تربیت معلمان حرفه ای بیان کرد و افزود این امر باید در مدرسه اتفاق بیفتد.

وی درس پژوهی را ایجاد شرایطی دانست که در آن ، معلمان به‌ صورت مشارکتی درباره موضوعات برنامه درسی به پژوهش می‌پردازند و در عین حال الگوی مناسبی برای توسعه حرفه­ای معلمان در مدرسه می باشد.

بیات در ادامه سخنان خود به طرح جابر بن حیان نیز اشاره کرد و گفت: این طرح با هدف توسعه و تعمیق یادگیری در دانش آموزان انجام می گردد. وی همچنین هدف توسعه مهارتهای حرفه ای معلمان ابتدایی را ارتقاء دانش و صلاحیت های حرفه ای آنها و افزایش کیفیت یاددهی – یادگیری در دوره ابتدایی عنوان کرد.

نادرحبیبی رئیس اداره دوره دوم آموزش ابتدایی اداره کل نیز در این کارگاه در مورد اجرای طرح «تدبیر» در راستای تحقق راهبرد ارتقای کیفیت آموزشی و پرورشی سخنانی را بیان کرد وی بهبود فرایند های مدیریت مدرسه به منظور ارتقاء سطح عملکرد مدیران، تقویت فرایند ارزیابی مستمر برنامه ها و فعالیت ها با تاکید بر خود ارزیابی، توسعه و تقویت مشارکت کارکنان و دانش آموزان و اولیاء در فعالیت های مدرسه ، شناسایی مدیران موفق و فراهم کردن زمینه تبادل تجربه به سایر مدیران را از جمله اهداف این طرح دانست.

ارسال نظرات