مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج سپاه میناب:

وحدت مسلمانان توطئه های مستکبرین را خنثی می سازد

مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج سپاه میناب، گفت: وحدت مسلمانان توطئه های مستکبرین را خنثی می سازد.
کد خبر: ۸۶۱۱۷۷۷
|
۰۶ دی ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۵

مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه میناب، عنوان کرد: حفظ وحدت از صدر اسلام تا کنون ، موجب انسجام و فشردگى مسلمانان شد و مسلمانان در پرتو همین همدلى و هماهنگى توانستند بر خیل دشمنان مختلف فائق آیند و به امتیازات فوق‏ العاده دست ‏یابند.

حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا عظمتی گفت: فاصله میان ۱۲ ربیع‌الاول که سالکَرد ولادت بیامبر اسلام بنا بر روایات أهل سنت تا ۱۷ ربیع‌الاول که سالگرد ولادت پیامبر اسلام بنا بر روایات شیعه است، به پیشنهاد حضرت امام خمینی(ره) به عنوان هفته وحدت نامکَذاری شده است که این پیشنهاد موجب وحدت آفرینی بیشتر میان مسلمانان شده است چرا که هر کجا مسلمانان پشت به پشت هم در میادین مختلف ایستادگی کردند پیروزی حقیقی از آن آنها بوده است ولی هر جایی که اختلافات بین آنها شکاف ایجاد کرده است ضربه محکم وسنگینی خورده اند، به طور مثال جنگها ی مختلفی که به واسطه دشمنان و به دستان گروهک ها تروریستی ایجاد شده است از بارزترین آنها می باشد که این خود گویای مسئله اتحاد است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه میناب در ادامه گفت: خداوند متعال در قرآن کریم می فرماید(( لَنْ يجْعَلَ اللّهُ لِلْكافِرينَ عَلَى الْمُومِنينَ سَبيلاً)) از این آیه به خوبی فهمیده می شود از يك سو اگر واقعا ما مؤمن باشيم، هرگز كافران راه نفوذ بر ما پیدا نخواهند کرد و از سوی دیگر اگر واقعا ما متّحد باشيم، هرگز كافران راه نفوذ بر ما ندارند، پس عدم اتّحاد مساوى است با عدم ايمان چرا که حفظ وحدت از صدر اسلام تا کنون ، موجب انسجام و فشردگى مسلمانان شد و مسلمانان در پرتو همین همدلى و هماهنگى توانستند بر خیل دشمنان مختلف فائق آیند و به امتیازات فوق‏العاده ایمانی و ... دست ‏یابند.

حاج آقا عظمتی: عواملی مثل: مکتب، رهبر، مسجد، قرآن، نبوت، اخلاق عیادت و ایثارو زیارت، با عث ایجاد اتحاد ما بین مسلمانان می شود که از پس این عوامل آثاری مثل : قدرت، عزت، تعاون و الطاف وامدادهای الهی برای مسلمانان ایجاد می شود که همین امر امروزه در کشور هایی که ندای آزادی و اسلام سر داده اند به عینه دیده می شود، کشورهایی مثل عراق و... زمانی که یک عالم شیعی ندای اتحاد وهمبستگی برای جلوگیری از ریختن خون شیعه وسنی سر می دهد همه اقشار و مذاهب شیعه و اهل سنت حول محور مرجعیت شیعه برای مبارزه آماده میشوند.

وی با اشاره به عوامل و الزامات تحکیم وحدت گفت: امروزه جهان اسلام بیش از آنکه به بررسی مواضع اختلافات بپردازند باید به عواملی که باعث تحکیم وحدت می شوند بپردازند چرا که دشمنان اسلام دنبال از بین بردن اعتقادات اسلام هستند و از این شکاف اختلاف بهره های خوبی می برند.

عظمتی گفت: دشمنان از جمله آمریکا و انگلیس و اسرائیل و... که از این وحدت متضرر می شوند با تمام امکانات به دنبال این هستند تا این وحدت را از بین ببرند. این دشمنان سعی بر این دارند تا از راه های مختلف این وحدت را خدشه دار نمایند. راهکارهای آنها برای این کار عبارتند از: انجام عملیات های تروریستی نسبت به مذهبی خاص و سعی بر این که این عملیات را از طرف پیروان مذهب دیگر جلوه دهند، به وجود آوردن گروه هایی با تفکرات رادیکال در میان شیعیان، اهل سنت و پشتیبانی از آنها تا این دو گروه را با همدیگر مشغول کنند تا از دشمنی آمریکا و ... غافل شوند و همچنین در اثر این اختلافات داخلی به سمت ضعف بروند، جهت دهی افکار عمومی سایر ادیان و ملل به سمت بدبینی به مسلمین.

 

ارسال نظرات