نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان:

عده ای در فتنه ۸۸، عمدی و با هدف خاص به میدان آمدند/معلوم نیست برجام به نتیجه برسد

گر ملت خدای ناکرده از صحنه خارج شود و فتنه 88 و بیش از 30سال فتنه گری دشمنان را فراموش کند ممکن است فتنه دیگری رخ دهد؛ اگر کسی تابع هوای نفس نباشد دشمنان هیچ غلطی نمی توانند بکنند کما اینکه تا حالا نکردند.
کد خبر: ۸۶۱۱۸۹۹
|
۰۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۸
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان:
عده ای در فتنه ۸۸، عمدی و با هدف خاص به میدان آمدند/معلوم نیست برجام به نتیجه برسد
خبرگزاری بسيج سپاه ثارالله كرمان به نقل از شبستان: امام جمعه کرمان با تصریح به اینکه عده ای در فتنه ۸۸ از روی عمد و با هدف مشخص به میدان آمدند؛ دشمنی همیشگی آمریکا با ایران را یادآوری کرد و گفت: برجام هم معلوم نیست به نتیجه برسد.

به گزارشخبرگزاري بسيج سپاه ثارالله كرمان :  حجت الاسلام والمسلمین سیدیحیی جعفری، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان امروز(2دی)در دیدار اعضاء ستاد بزرگداشت 9 دی در سخنانی گفت: منشأ فتنه و یا هر کار غلط دیگری یا جهل و یا نداشتن بصیرت است.

وی در همین رابطه بخشی از حوادث پیش آمده در جنگ صفین را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: تکلیف نخست هر فرد از هر قشری در رابطه با دینداری ، کسب بصیرت است که کار آسانی نیست زیرا داشتن اطلاع صرف کافی نیست و مشکل را حل نمی کند.

امام جمعه کرمان افرادی چون طلحه و زبیر را مصداق روشن بی بصیرت ها دانست و گفت: در هر راهی که انتخاب کردیم باید بر اساس حجت شرعی و دینی باشد و اگر در وسط کار بمانیم مانند طلحه و زبیر به عقب برمی گردیم و منحرف می شویم و باید بصیرت داشته باشیم.

وی شمر ملعون را نمونه دیگری از بی بصیرت ها دانست و با بیان اینکه او جانباز جنگ صفین بود؛ تصریح کرد: طاغوت های مستکبر و بی ایمان و خدانشناس برخوردهای زننده ای با ائمه داشتند و سرانجام همه ایشان به شهادت رسیدند.

حجت الاسلام والمسلمین جعفری تصریح کرد: اگر کسی خواست صراط مستقیم الهی را طی، اسلام را یاری و مروج حقیقی اهل بیت علیهم السلام باشد سختی ها را هم باید به جان بخرد.

وی با بیان اینکه یکی از منشأهای فتنه 88 نداشتن بصیرت بود؛ ادامه داد: عده ای در این فتنه با علم و عمد و هدف خاص به میدان آمدند و با شعارهای خاص از جمله «نه غزه نه لبنان، جانم فدای ایران» گفت: این یعنی اسلام، هیچ! و کار به اینجا رسید که حرف اول را رهبری زد.

امام جمعه کرمان با افزودن اینکه فتنه گاهی با هوای نفس و گاهی با عدم بصیرت است؛ اظهار داشت: در فتنه 88 عده ای نفهم بودند و حق را نفهمیدند و عده ای هم عالمانه و عامدانه در پی این بودند که نظام جمهوری اسلامی را از سره بردارند.

وی با بیان اینکه اما ملت ایران، بصیر و هوشمنده بوده و هست و با اشاره به رهبری های خردمندانه رهبری گفت:  فتنه ها از ابتدای انقلاب تاکنون یکی دو تا نبوده است؛ فتنه هایی بود که می خواست انقلاب به پیروزی نرسد و فتنه هایی که با رهبری های امام و مقام معظم رهبری دفع شد.

امام جمعه کرمان با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی تحفه ای الهی است که به ما رسیده و امام سفارش کردند که آن را قدر بدانیم؛ گفت: این انقلاب خیلی هزینه کرده است و چقدر از خواص شهید شدند از جمله شهید بهشتی؛ در زمان رضاخان اگر مردم بصیرت داشتند قضیه مسجد گوهرشاد پیش نمی آمد و در برابر او خدا مدرّس را خلق کرد که در برابر او می ایستاد.

وی افزود: اگر ملت خدای ناکرده از صحنه خارج شود و فتنه 88 و بیش از 30سال فتنه گری دشمنان را فراموش کند ممکن است فتنه دیگری رخ دهد؛ اگر کسی تابع هوای نفس نباشد دشمنان هیچ غلطی نمی توانند بکنند کما اینکه تا حالا نکردند.

حجت الاسلام والمسلمین جعفری، بیان داشت: آمریکا دشمن درجه یک است و یک قدمی هم دولت یازدهم برداشته اما معلوم نیست برجام به نتیجه قطعی برسد گرچه و هر چه او و نوکران او می گویند دروغ محض است و آنان هیچوقت دلسوز ما نبوده و نیستند و ما باید راه خودمان و صراط مستقیم الهی را با رهنمودهای ارزشمند ولی امر مسمین جهان استمرار ببخشیم.

ارسال نظرات