عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی ایران :

تولید نحیف شد/تدوین نقشه راه پسابرجام تا یک ماه دیگر

عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی با اعلام اینکه" نقشه راه سه صفحه‌ای پسابرجام تا یک ماه دیگر با همکاری مشترک ریاست جمهوری، وزارتخانه ها و اتاق بازرگانی آماده می‌شود" گفت: تولید در زمان تحریم جور اقتصاد را کشیده و اکنون نحیف و شکننده است.
کد خبر: ۸۶۱۲۱۱۴
|
۰۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۵

به گزارش بسیج، کیوان کاشفی  اظهار کرد:  ایران کشوری با پتانسیل های فراوان است به طوری که در صورت نبود تحریم ها در سال های گذشته، اکنون جزء 20 کشور اقتصادی برتر دنیا بود.

وی افزود:  اقتصاد بزرگ ایران برای ادامه حیات خود در شرایط پسا تحریم، نیاز به ارتباط با سایر کشور ها دارد و فعل و انفعالاتی مانند پسا تحریم، تورم، بحران های جهانی و داخلی اقتصاد ما را نیز تحت تاثیر قرار خواهد داد.

عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی ایران ادامه داد: در پسا تحریم هزینه‌های حمل و نقل پول کمتر خواهد شد و با باز شدن ال سی تجارت به راحتی صورت می گیرد و این حق مهمی است که به ناحق از ما گرفته شده بود.

وی خاطر نشان کرد:  در این شرایط باید استراتژی مشخصی داشته باشیم تا اقتصاد و تولید که اکنون در شرایط رکود نیز به سر می‌برید در شرایط پسا تحریم و ارتباط با اقتصاد جهانی قربانی نشود.

کاشفی تصریح کرد:  تولید کشور در زمان تحریم سال ها جور اقتصاد کشور را کشیده است و اکنون نحیف و شکننده است و باید مراقب باشیم که آن را قربانی نکنیم.

وی افزود:  این استراتژی باید بر اساس همفکری و همراهی بخش خصوصی و دولتی با یکدیگر مشخص شود که در حال حاضر بیش از 3 ماه است که در این ارتباط در حال صحبت هستیم.

کاشفی با بیان اینکه واردات بی رویه و حساب نشده آسیب جدی را برای کشور به همراه خواهد داشت اظهار کرد:  واردات برخی کالاها برای کشور بسیار مفید است، به طوری که در حال حاضر در بخش ماشین آلات ضعف های زیادی داریم و ماشین آلات ما فرسوده هستند.

این مقام مسئول گفت: در زمان تحریم صنایع ما از تکنولوژی دست‌دو چین استفاده کرده است که در این شرایط امیدواریم بتوانیم این مشکلات را مرتفع کنیم.

وی یادآورشد: وارات مواد اولیه مورد نیاز صنایع نیز قیمت تمام شده کالا‌ها را کاهش خواهد داد و ما می توانیم در بازارهای صادراتی حضور داشته باشیم.

نقشه راه سه صفحه ای پسا برجام تا یک ماه دیگر آماده می‌شود

کاشفی گفت:  اینکه چه چیزی باید وارد شود و اولویت واحد ها و صنایع چیست، استراتژی 3 صفحه ای می‌خواهد که امیدواریم، از خروجی جلسات یاد شده بیرون آمده تا نقشه راهی برای اقتصاد کشور در دراز مدت باشد.

وی افزود:  این استراتژی باید به صورت دقیق و پایدار تدوین شود و دیگر شاهد آزمون و خطا و تغییرات احتمالی بعد از مدت کوتاه نباشیم تا بتوانیم بیشترین استفاده را از پسا تحریم برده و بهترین نتیجه را بگیریم.

کاشفی ادامه داد:  سه مرجع تصمیم گیری در ریاست جمهوری، وزارتخانه‌ها و اتاق بازرگانی در حال حاضر برای تدوین نقش راه پسا برجام در حال فعالیت هستند و اکنون لازم است که این فعالیت ها در قالب یک استراتژی، یک پارچه شود.

وی یادآور شد: پیشنهادات اتاق بازرگانی در این ارتباط آماده است که امیدوارم که تا یک ماه آینده جمع بندی در این ارتباط با دولت داشته باشیم.
ارسال نظرات