‌معاون سوادآموزی آموزش و پرورش اردبیل:

لزوم مشارکت دستگاهها برای ریشه کنی بی سوادی

هم اکنون میزان باسوادی در بین گروه سنی 10 تا 49 ساله استان اصلاندوز 91 درصد است.
کد خبر: ۸۶۱۲۴۹۶
|
۰۷ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از اصلاندوز، دیوان اکبری‌فر، ‌معاون سوادآموزی آموزش و پرورش اردبیل در کارگاه توانمندسازی توسعه سواد آموزی عشایری با اشاره به سالروز تشکیل نهضت سواد آموزی در کشور گفت:حضرت امام (ره) با دید وسیع و درک عمیق از مساله سواد در کشور هفتم دیماه سال 1358 نهاد نهضت سواد آموزی را تشکیل دادند.

وی با تاکید بر وضعیت نهضت سوادآموزی استان اردبیل در زمان تشکیل این نهاد مقدس گفت:قبل از تشکیل این نهضت میزان سواد آموزی حدود 31 درصد بود که خوشبختانه پس از 36 سال این میزان به 91 درصد رسیده است.

‌معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل با اشاره به رشد چشمگیر میزان سواد آموزی در زنان و دختران از 15 درصد به 87 درصد در سرشماری سال 1390 گفت:درحال حاضر بیش از 90 درصد مخاطبان نهضت سواد آموزی در سطح استان اردبیل را خانمها تشکیل می دهند.

وی از جایگاه نخست نهضت سوادآموزی استان اردبیل از لحاظ تعداد تحت پوشش سواد آموزان در سطح کشور خبر داد و گفت:منطقه اصلاندوز حدود 110 درصد بیسوادان را تحت پوشش قرار داده است.

این مسئول مشارکت تمام دستگاهها و بستن ورودی مبانی به بیسوادی را از جمله راهکارهای مناسب برای ریشه کنی بیسوادی دانست و افزود:حدود 76 هزار نفر جمعیت بیسوادی در سطح استان داریم که برنامه ریزی کردیم همه اینها را تحت پوشش قراردهیم به امید روزی که شاهد ریشه کنی بیسوادی در استان اردبیل باشیم.

وی با تاکید بر ادامه تلاش بر جذب و آموزش اولیای بی سواد دانش آموزان از سوی مدیران مدارس‌، از تحت پوشش قرار دادن شش هزار و 300 نفر سوادآموز از سهمیه 10 هزار نفری اردبیل خبر داد.

اکبری فر در ادامه خاطرنشان کرد:تفاهم نامه ای که بین سازمان نهضت سواد آموزی کشور با معاونت امور زنان نهاد ریاست جمهوری منعقد شده است در این راستا کارگاه توسعه سواد آموزی عشایری در استانهای اردبیل،آذربایجان شرقی،فارس و کهکیلویه و بویراحمد اجرا می شود.

وی با اشاره به اینکه استان اردبیل به لحاظ جذب بیسوادی نخستین استانی است که این کارگاه در آن اجرا می شود افزود:آموزش دهندگان با تولید محتوا،آموزش برای زنان عشایری،روشهای تدریس و فلسفه آموزش بزرگسالان بمدت 6 روز آموزش می بینند.

معاون نهضت سوادآموزی آموزش و پرورش استان اردبیل با اشاره به تعریف جهانی از سواد به «داشتن مهارت خواندن و نوشتن »،اهمیت تعلیم و تربیت در جامعه و لزوم مشارکت مردم و مسئولان در این امر را باعث رشد و شکوفایی آن جامعه دانست.

عسگر فرجی رییس آموزش و پرورش اصلاندوز ضمن خیرمقدم گویی به مسئولان و شرکت کنندگان در کارگاه توسعه سواد آموزی توان افزایی زنان عشایری گفت: حدود 40 نفر از آموزش دهنده نهضت سواد آموزی این منطقه بمدت 6 روز 48 ساعته در این کارگاه شرکت کرده و زیر نظر اساتید مجرب آموزش می بینند.

وی هدف از برگزاری کارگاه آموزشی را توانمندسازی و توان افزایی و ارتقا کیفیت آموزشی زنان و دختران عشایری دانست و گفت:آموزش دهندگان تعداد 220 نفر از سواد آموزان زنان و دختران عشایری را تحت پوشش قرار داده اند.

مشاور امور بانوان استانداری اردبیل،مدیرکل امورعشایری استان اردبیل،بخشدار اصلاندوز، معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل ،رییس و معاون آموزش و پرورش اصلاندوز با حضور در کارگاه توسعه سواد آموزی عشایری در هنرستان ولایت از نزدیک در جریان برگزاری این کارگاه قرارگرفته و مطلوب ارزیابی کردند.

ارسال نظرات