خبرهای داغ:

یادواره ۱۷۵ شهید غواص و شهدای دانشجوی دانشگاه پیا‌م‌ نور فارس برگزار شد

یادواره ۱۷۵ شهید غواص و شهدای دانشجوی دانشگاه پیام‌ نور استان فارس به میزبانی دانشگاه پیام‌ نور خرامه برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۱۲۶۷۴
|
۰۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۳
یادواره 175 شهید غواص و شهدای دانشجوی دانشگاه پیام‌ نور استان فارس به میزبانی دانشگاه پیام‌ نور خرامه برگزار شد.
عبدالرسول قرائتی، رئیس دانشگاه پیام نوراستان فارس در این مراسم با بیان اینکه آرامش وامنیت امروز ایران اسلامی مدیون ایثارگری‌های شهداست، گفت: وظیفه همه دانشگاهیان این است که با زنده نگاه داشتن یادوخاطره شهدا، از جانفشانی‌های آنان پاسداری کنند.
وی افزود: در دانشگاه پیام‌ نور استان فارس به‌عنوان یکی از بزرگترین دانشگاه‌های پیام نور کشور 57 هزار دانشجو در 47 مرکز و واحد این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند که 640 نفر از آنان از خانواده شهدا وایثارگران هستند.

فعالیت 15 کانون شاهد و ایثارگر در دانشگاه پیام‌نور فارس
رئیس دانشگاه پیام‌ نور استان فارس تصریح کرد: همچنین، 15 کانون شاهد و ایثار در دانشگاه پیام نور استان فعالیت گسترده‌ای در توسعه فرهنگ شهادت دارند.
قرائتی با بیان اینکه دانشگاه پیام نور استان فارس مفتخر است که 4 شهید تقدیم نظام جمهوری اسلامی کرده است،‌ گفت: شهید محمد علی شاهچراغی دانشجوی رشته فیزیک دانشگاه پیام‌نور شیراز در انفجار تروریستی حسینیه رهپویان وصال به شهادت رسید. شهید مسلم نصر و شهید ایمان خزائی‌نژاد نیز از دانشجویان دانشگاه پیام‌نور جهرم به همراه شهید علیرضا قلی‌پور دانشجوی دانشگاه پیام‌نور خنج اخیراَ در دفاع از حرم حضرت زینب(س) در سوریه به شهادت رسیدند.
وی تصریح کرد: بومی بودن 95 درصد دانشجویان دانشگاه پیام نور موجب شده که نه‌تنها کمترین مشکل فرهنگی داشته باشیم بلکه باعث شده دانشجویان این دانشگاه بتوانند در مسائل فرهنگی در سطح شهرستان خود نیز تأثیرگذار باشند.

شهدا؛ راه و معبر رسیدن به معرفت امام حسین(ع)
بنابراین گزارش، حجت‌الاسلام محمد صباحی، امام‌جمعه خرامه نیز در این یادواره گفت: شهدا راه و معبر رسیدن به معرفت امام حسین(ع) را برای ما بازکرده‌اند و از مقام عند رب بودن خود، رزق الهی را برای ما رقم می‌زنند.
وی افزود: خداوند در قرآن اصرار دارد که به شهید مرده نگوئید چراکه شهدا منشأ اثر، حرکت، کمک و راهنمایی هستند اما مرده‌ کاری نمی‌تواند انجام دهد بنابراین شهدا از عالی‌ترین مقام افراد زنده برخوردارند.
صباحی در ادامه با اشاره به پیش رو بودن انتخابات اظهار کرد: دشمن به هرچیزی دل خوش کرده است و سعی در ورود به همه بخش‌ها و ایجاد توطئه دارد اما تنها جایی که جرأت نمی‌کند درباره آن حرفی بزند مقام شهید است.
ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تقویت آن در جامعه علمی؛ از اهداف یادواره
در ادامه این مراسم، زارع درنیانی، سرپرست دانشگاه پیام‌نورخرامه نیز ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تقویت آن به‌ویژه در جامعه علمی و دانشگاهی را هدف این یادواره عنوان کرد.
وی افزود: هما‌ن‌گونه که شهدا با جان خود زمینه رشد و تعالی کشور را فراهم کردند، ما دانشجویان و دانشگاهیان نیز با تأسی از آنان باید ادامه دهنده راه آن عزیزان باشیم.
زارع درنیانی عنوان کرد: دانشگاه پیام نور نه تنها در کیفیت آموزشی سرآمد است بلکه در برنامه‌های فرهنگی ومذهبی نیز سرآمد است.
یادآور می‌شود، در پایان این مراسم از خانواده شهدای دانشجویی شهرستان خرامه و همچنین، خانواده شهدای دانشگاه پیام‌ نور استان فارس تجلیل شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها