خبرهای داغ:

دارالقرآن دانش آموزی در اسکو افتتاح مي شود

خبرگزاري بسيج: مدیر آموزش و پرورش اسکو از افتتاح دارالقرآن دانش آموزی الزهرا در این شهرستان خبرداد.
کد خبر: ۸۶۱۲۶۹۵
|
۰۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاري بسيج در آذربايجان شرقي، یحیی نجابت با اعلام اين خبر، گفت: بهترین شیوه جذب دانش‌آموزان به سمت قرآن، نماز و امام‌شناسی، استفاد از ابزار هنر است که تلاش داريم بتوانیم علاقمندان بیشتری را جذب كرده و در دیگر دانش آموزان ایجاد انگیزه كنيم.

مدیر آموزش وپرورش شهرستان اسکو با اشاره به استقبال خوب خانواده ها از كلاس هاي معنوي، اظهار داشت: تلاش می کنیم که امکانات بیشتری را برای دانش آموزان فراهم كنيم تا با علاقه دانش آموزان و خانواده ها به اين كلاس هاي قرآني، شاهد رشدي بيشتري در سطح شهرستان باشيم .
نجابت تدبر و رهنمود قراردادن آیات قرانی در مراحل مختلف زندگی را از دیگر اهداف راه اندازی این دارالقرآن دانست و اظهار اميدواري كرد: با برگزاري کلاس های آموزش حفظ، قرائت و ترتیل قرآن کریم در سطوح و سنین مختلف، استعدادهای بالقوه در حوزه فعالیت های قرآنی شناسايي و با آموزش سبک زندگی و تربیت قرآنی در قالب برگزاری کارگاه های آموزشی، نخستین گام را در راستای اهداف و برنامه های بلندمدت قرآنی اداراه کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی برداشته و فرهنگ پیروی از دستورات روح بخش این کتاب آسمانی را سرلوحه زندگی خود و جامعه اسلامی قرار دهیم.
معاون پرورشي و فرهنگي اداره كل آموزش وپرورش آذربایجان شرقی نیز در این آئين، گفت: قرآن اقیانوس بیکرانی از علم و معرفت است و بايد نهایت بهره را از آن ببریم.

طاهر علمي بيان داشت: این مرکز علاوه بر اینکه آموزش‌های قرآنی را به مردم خواهد داد محلی برای تربیت معلمان قرآنی است.

وي ادامه داد: باتوجه به اینکه در زمینه قرآن کریم کارهای بزرگی صورت گرفته ولی هنوز با اهداف آرمانی قرآن، فرسنگ ها فاصله داریم و باید با تلاش بیشتر، از این گنج گرانمایه، براي رشد استعداد ، نشر و انتشار تعالیم قرآن در بین نسل جوان و نوجوان استفاده کنیم.

وی تاكيد كرد: دارالقرآن به عنوان یک اتاق فکر قوی در راستای توسعه مبانی قرآنی در جامعه فرهنگی اسکو، مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت .

ارسال نظرات
پر بیننده ها