یکی از یاران شیخ زکزاکی:

شیخ زکزاکی با ملاقات امام خمینی (ره) به تشیع گرایش پیدا کرد

یکی از یاران شیخ زکزاکی با اشاره به دیدار عالم بزرگ کشور نیجریه با امام خمینی (ره) گفت: شیخ زکزاکی با ملاقات امام خمینی (ره) به تشیع گرایش پیدا کرد.
کد خبر: ۸۶۱۳۰۹۶
|
۰۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد: شعیب محمد در گردهمایی مبلغان یزد به مناسبت میلاد با سعادت حضرت محمد (ص) در اداره تبلیغات اسلامی استان یزد با اشاره به راه‌اندازی انجمن طلاب اسلامی در نیجریه اظهار داشت: شیخ زکزاکی رئیس این انجمن بود و اعضای انجام را همواره به اجرای قوانین اسلام دعوت می‌کرد.

وی با اشاره به اینکه شیخ زکزاکی تأکید ویژه‌ای بر اجرای احکام اسلام به‌طور کامل داشت، افزود: او همواره می‌گفت که حرکت اسلامی یعنی حرکتی که به‌طور کامل در مسیر اسلام باشد و از هیچ‌یک از احکام اسلام تخطی نکند.

این روحانی نیجریه‌ای بیان کرد: ما همواره می‌گفتیم اجرای احکام اسلام در سطح یک کشور کار دشواری است و نمی‌توان حکومت‌ را اسلامی و احکام اسلام را در کشور اجرا کرد اما با پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، متوجه شدیم که می‌توان یک حکومت اسلامی داشت.

وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی یک الگو بود به همین دلیل شیخ زکزاکی نیز می‌گفت هر چه امام خمینی (ره) انجام دهد، ما نیز انجام می‌دهیم زیرا می‌دانم که او احکام اسلام واقعی را اجرا می‌کند.

شعیب محمد خاطر نشان کرد: وقتی شیخ زکزاکی به ایران آمد، متوجه شد که فرق بین ایران و نیجریه از زمین تا آسمان است و معتقد بود این تفاوت به این دلیل است که ایرانی‌ها امام و ولایت دارند و همین امر و ملاقات شیخ با امام خمینی (ره) سبب شد که او شیعه شود.

وی با اشاره به خاطراتی از شیعه شدن شیخ زکزاکی و سختی‌هایی که در این مسیر متحمل شد، عنوان کرد: شیخ قبل از اینکه شیعه شود، مردم را به اسلام دعوت می‌کرد و اکنون می‌خواست آنها را علاوه بر اسلام به مکتب تشیع دعوت کند به همین دلیل او با تکیه و تقلید از امام خمینی (ره)، تبلیغ مکتب تشیع در نیجریه را آغاز کرد.

شعیب محمد با بیان اینکه شیوه‌های تبلیغ در کشور نیجریه بسیار متنوع است،‌ تصریح کرد: ما در مناسبت‌های مختلف و به بهانه‌های مختلف اقدام به معرفی ائمه اطهار (ع) و حضرت زهرا (س) و امام حسین (ع) می‌کنیم.

وی، یکی از مهم‌ترین برنامه‌های شیعیان نیجریه را برنامه روز اربعین دانست و گفت: شیخ زکزاکی به مردم تأکید می‌کرد که اگر می‌توانید به کربلا بروید اما از آن‌جا که فاصله نیجریه با کربلا با هواپیما هشت ساعت و هزینه آن برای هر نفر هزار و 500 دلار بود، شاید از هر 100 نفر فقط پنج نفر می‌توانستند به کربلا بروند.

شعیب محمد افزود: شیخ زکزاکی پرچم بارگاه مقدس امام حسین (ع) را در حسینیه بقیةالله داشت و این پرچم را در روز اربعین بر فراز این حسینیه نصب می‌کرد و از مسلمانانی که نتوانسته بودند به کربلا بروند، دعوت می‌کرد تا در مراسم راهپیمایی شرکت کنند به همین دلیل مسلمانان نیجریه فواصل طولانی را به یاد خاندان امام حسین (ع) پیاده‌روی می‌کردند تا به حسینیه بقیةالله برسند.

وی تصریح کرد: هر سال جمعیت شیعیان در این راهپیمایی‌ها بیشتر شد تا جایی که بسیاری از اهل سنت نیز در این راهپیمایی شرکت می‌کردند زیرا آنها نیز دوستدار پسر رسول خدا و اهل‌ بیت او بودند.

شعیب محمد ادامه داد: این تبلیغ‌ها آمریکایی‌ها را نگران کرد و به دولت نیجریه گوشزد کرد که شیعیان برای حکومت مشکل‌ساز خواهند شد به همین دلیل ارتش نیجریه در چند نوبت به بهانه‌های واهی اقدام به کشتار شیعیان نیجریه کرد.

وی افزود: یکی از این بهانه‌ها این بود که شیعیان در مقابل لشکر نیجریه ایستاده و با راهپیمایی خود، راه را برای لشکر سد کرده‌اند که به‌هیچ‌وجه این‌گونه نبود اما به فرض اینکه این‌گونه بود، آیا قانون نیجریه این اجازه را می‌دهد که به خاطر سد معبر، عده زیادی از مسلمین را به گلوله ببندند.

شعیب محمد همچنین به بیان وقایع کشتار مسلمین در نیجریه در حسینیه بقیةالله پرداخت و افزود: ما معتقدیم کشورهایی نظیر عربستان در این وقایع مقصر هستند و خون هزاران نفر از مسلمانان نیجریه بر گردن آنهاست.

فارس

 

ارسال نظرات