فرماندار بیجار؛

ترویج امر به معروف و نهی از منکر سعادت جامعه را در پی دارد

فرماندار بیجار در جلسه ستاد امر به معروف با تأکید بر اهمیت امر به معروف و نهی از منکر گفت: ترویج بیش از پیش امر به معروف و نهی از منکر سعادت جامعه را در پی دارد.
کد خبر: ۸۶۱۳۱۳۶
|
۰۸ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، بیژن زندیه در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان بیجار که در سالن جلسات شهدای گمنام فرمانداری برگزار شد، با تأکید بر اهمیت امر به معروف و نهی از منکر اظهار کرد: ترویج بیش از پیش امر به معروف و نهی از منکر سعادت جامعه را در پی دارد.

وی افزود: متأسفانه در سنوات گذشته آنگونه که باید به این فریضه الهی پرداخته نشده است، اما خوشبختانه در سال‌های اخیر این مهم در جامعه به نحو مطلوبی در حال ترویج است.

فرماندار بیجار با بیان اینکه بی‌توجهی به این مهم و نادیده گرفتن آن به جامعه ضربه می‌زند گفت: فریضتین امر به معروف و نهی از منکر دو اصل مهم و اساسی است که در پیشرفت جامعه اثرگذار است.

وی بیان کرد: توجه مسئولان ادارات به این فریضتین الهی نباید در حد رفع تکلیف اداری باشد، چرا که در این صورت نتایج زیان باری در پی دارد.

زندیه بر تقویت این مهم در جامعه به عنوان یک اصل دینی تأکید کرد و افزود: هر کدام از مسئولین ادارات در قالب شخصیت حقوقی و حقیقی باید به این اصل مهم توجه و در ترویج آن کوشا باشند.

وی ادامه داد: امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند اجرایی شدن این فریضتین الهی در جامعه هستیم و باید با قدرت و با توجه به منابع دینی و اصل قانون اساسی که برگرفته از احکام اسلامی است، این مهم در جامعه بیش از پیش اجرایی شود.

به گفته فرماندار بیجار، عامل اصلی گسترش آسیب‌هایی از جمله طلاق اعتیاد، بی‌تقوایی و غیره در جامعه دور شدن از این فریضتین الهی است.

زندیه از مسئولان به عنوان الگوهای مردم در جامعه نام برد و گفت: بی‌تقوایی و انجام عمل منکر از سوی هر مسئولی تأثیرات نامطلوبی بر مردم می‌گذارد.

وی در ادامه به انتخابات پیش رو و اهمیت آن اشاره و بیان کرد: در بحث انتخاباتی اخلاق انتخابات حرف نخست را می‌زند.

به گفته وی، کسی که وارد عرصه انتخابات می‌شود باید توانمندی‌ها و برنامه‌های کاری خود را معرفی و تشریح کند و موفقیت خود را در تخریب رقبای خود نداند.

فرماندار بیجار تخریب در انتخابات را مصداق بارز منکر عنوان کرد و گفت: کاندیداهای انتخاباتی اخلاق در انتخابات را مهم‌ترین اولویت کاری خود قرار دهند.

وی ادامه داد: فردی که دست به تخریب دیگران می‌زند و جامعه و خدمات نظام را زیر سوال می‌برد با نیت و هدف خدمت به مردم وارد مجلس نمی‌شودو اهداف دیگری دارد.

زندیه گفت: اگر قصد و نیت نامزد انتخاباتی خدمت به مردم باشد برای آوردن رای اعتماد مردم نیازی به بی‌اخلاقی ندارد.

این مقام مسئول تأکید کرد: کاندیداهای انتخاباتی باید تمام تلاش خود را بر توجیههواردارن خود و رعایت اصل اخلاق در انتخابات پیشرو بکار گیرند.

وی گفت: اگر کسی صلاحیت شرکت در انتخابات را نداشت مبنی بر بی‌کفایتی وی نیست، بلکه می‌تواند در حیطه‌ای دیگر مفید بوده و به نظام مقدس جمهوری اسلامی خدمت کند.

زندیه در ادامه با بیان اینکه بحث مشارکت حداکثری مهم‌ترین بحث در انتخابات است، حضور حداکثری مردم در انتخابات را امر به معروف عنوان کرد و گفت: حضور مردم در نظام مقدس جمهوری اسلامی ارزشمند است و تمام نگاه‌ها در دنیا از هم اکنون به جمهوری اسلامی ایران دوخته شده است.

فرماندار بیجار حضور مردم در انتخابات را بیعت مجدد ملت با نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: حضور مردم در انتخابات آری مجدد به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

ارسال نظرات