خبرهای داغ:
سردار علیپور گفت:

نقش زنان در دفاع مقدس با برنامه‌ریزی صحیح و بلندمدت تبیین شود

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان بر استفاده از ظرفیت انجمن‌های مردم نهاد در تبیین نقش زنان در هشت سال دفاع مقدس تأکید کرد و گفت: باید با برنامه‌ریزی صحیح و بلندمدت نسبت به تبیین نقش زنان در دفاع مقدس برای نسل حاضر اقدام کرد.
کد خبر: ۸۶۱۳۶۱۲
|
۰۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۳
به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان ،سردار محمد علیپور، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان در نشست کارگروه زنان و خانواده استان که در استانداری خوزستان برگزار شد، با اشاره به نقش تمدن‌های گذشته در شکل‌گیری فرهنگ‌های بشری گفت: امروزه از میان تمامی فرهنگ‌های حاکم در جهان، تنها فرهنگی که ثابت و پابرجا مانده، فرهنگ عاشورایی و در راس آن رشادت‌ها وایثارگری‌های بانویی به نام زینب(س) است.

وی گفت: امروز هر مظلومی در اقصی نقاط جهان برای بیرون‌رفت از زیر بار استکبار، ظلم و ستم به فرهنگ عاشورایی امام حسین (ع)متوسل می‌شود؛ فرهنگ عاشورایی روز به روز در حال شکوفایی است که این، نشان‌دهنده نقش زنان در ادوار گذشته و شکل‌گیری فرهنگ‌ها است.

علیپور با اشاره به حوادث صورت گرفته در اروپا، کشتار مسلمان و پروژه اسلام‌هراسی گفت: در این مقطع حساس کنونی مقام معظم رهبری با ارسال نامه‌ای به جوانان اروپا، آنان را به اسلام ناب که پایه و اساس آن اسلام ناب محمدی و فرهنگ شیعه و عاشورایی است، دعوت می‌کند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان با اشاره به نقش زنان در دفاع مقدس گفت: در طول هشت سال جنگ تحمیلی، بانوان نقش بی‌بدیل علم‌داری اسلام را داشته‌اند که باید این نقش به نسل جوان و نوجوان شناسانده شود.

وی گفت: در زمان جنگ تحمیلی زنان زیادی در شهرهای آبادان و خرمشهر نقش‌آفرینی کردند و سنگر مبارزه را خالی نکردند و تا پای جان از این انقلاب دفاع کردند. نیاز است تا جهت ثبت این ایثارگری‌ها و رشادت‌ها کمیته بانوان و خانواده استان خوزستان با جمع‌آوری آثار شفاهی و مستندات مربوطه تلاش کند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان در ادامه خواستار انتقال نقش زنان در ادوار گذشته به نسل امروز از طریق انجام پروژه‌ها و پایان‌نامه‌های دانشجویی شد و عنوان کرد: بهترین روش در این زمینه استفاده از تاریخ شفاهی این زنان است که باید به صورت مکتوب نگاشته شود.

وی بر استفاده از ظرفیت انجمن‌های مردم نهاد در این خصوص تاکید کرد و گفت: باید با برنامه‌ریزی صحیح و بلندمدت نسبت به تبیین نقش زنان در دفاع مقدس برای نسل حاضر اقدام کرد.

علیپور حرکت کمیته بانوان استان خوزستان خصوصا مجموعه استانداری جهت جمع‌آوری آثار شفاهی بانوان در زمان دفاع مقدس را قابل تقدیر دانست و گفت: مجموعه بنیاد حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خوزستان نیز در این خصوص از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان بر تشکیل کارگروه بانوان و خانواده در شهرهای مرزی خوزستان تاکید کرد و گفت: این کارگروه‌ها نسبت به دعوت از بانوان و فعال کردن کمیته‌های مربوطه در جهت شناساندن نقش بانوان در دوران دفاع مقدس، جمع‌آوری و ثبت مستندات مربوطه اقدام کنند.

وی همچنین، خواستار استفاده از ظرفیت صدا و سیمای مرکز خوزستان و استفاده از نقش رسانه‌ها در این مورد شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها