خبرهای داغ:
آیت‌الله فرحانی گفت:

مردم ایران در حماسه ۹ دی با روح دیانت و ایمان دینی به میدان آمدند

معاون آموزش و امور حوزه‌های علمیه سراسر کشور معتقد است که مردم ایران در حماسه ۹ دی سال ۸۸ با روح دیانت و ایمان دینی به میدان آمدند.
کد خبر: ۸۶۱۳۶۲۷
|
۰۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۴
به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان ،آیت‌الله عبدالکریم فرحانی در پیامی به مناسبت روز ۹ دی عنوان کرده است: در قرآن کلمه فتنه به معنای آزمایش به کار برده می‌شود. بر اساس آیات قرآن این فتنه و آزمایش مخصوص کفار نیست بلکه گریبان اهل ایمان را هم می‌گیرد و غایت این نوع فتنه‌ها، ظاهر شدن نشانه‌های صدق و کذب مدعیان ایمان است تا مؤمنان واقعی در ایمانشان ثابت‌قدم تر و مدعیان دروغین ایمان، باطل بودنشان نمایان شود. لذا آزمایش‌ها و فتنه‌های الهی زمینه‌هایی برای رشد ایمان مؤمنان و ابطال کامل مدعیان ایمان هستند. سنت الهی هم بر این است که هیچ قومی را بدون آزمایش و فتنه قرار ندهد. فتنه سال ۸۸ و جریاناتی که به وجود آمد نیز از این قبیل است.

در پیام آیت‌الله فرحانی بیان شده است: پیروزی انقلاب اسلامی ایران در عصر کنونی که در واقع بالا بردن پرچم عدالت زیر سایه ولایت و با دستورالعمل ولایت مداری است، افقی متعالی پیش روی مسلمانان ترسیم کرد. به طوری که لازم آمد هر مجموعه‌ای در هر قسمت از سیطره گفتمان انقلاب جدای از تکالیف خرد و کلانی که به عهده دارد، یک کارویژه ای به نام صیانت از ولایت و ولایت محوری را در اولویت خود قرار بدهد.

در این پیام تأکید شده است: نکته اساسى که در حماسه ۹ دی وجود داشت نیز همین بود. یعنى همان روحى که بر اصل انقلاب ما حاکم بود و همان ماهیت و هویت انقلاب که در حضور عظیم تاریخى در سال ۵۷ بود، در ماجراى ۹ دى نیز نشان داده شد. به‌طوری‌که جاى هیچ انکار و تردیدی را براى هیچ‌کس از بدخواهان و دوستان و دشمنان باقى نگذاشت و به تعبیر مقام معظم رهبری مشت محکمی بر دهان فتنه گران زد.

آیت‌الله فرحانی در این پیام آورده است: ملت ایران در راهپیمایی عظیم ۹ دی در واقع احساس وظیفه دینى کردند، به خیابان‌ها آمدند و آن روح دیانت و ایمان دینی که حاکم بر دل‌های مردم بود را نشان دادند و تبلیغات و نقشه‌های دشمن را که می‌خواستند فتنه‌گران را مردم ایران معرفى کنند، نقش بر آب کردند. در آن حماسه عظیم ملت ایران به دنیا نشان دادند که اگر جامعه‌اى همت کند، بصیرت به خرج دهد و وارد میدان شود، هیچ قدرت و هیچ فتنه‌ای نمی‌تواند آن را از پای درآورد. اساساً رمز تداوم موفقیت‌های انقلاب اسلامی در این ۳۷ سال همین کار ویژه‌های است که ملت ایران به طرز فوق‌العاده‌ای از عهده آن تاکنون برآمده‌اند.

 معاون آموزش و امور حوزه‌های علمیه سراسر کشور در این پیام عنوان کرده است: دشمنان و تحلیلگران خارجى نیز وقتی دیدند ملت بیدار و بصیر با چشم بینا همان‌طور که در ۱۲ بهمن ۵۷ پیام انقلاب را قبل از پیروزی آن در استقبال از امام (ره) به تمام دنیا مخابره کردند در ۹ دی‌ماه ۱۳۸۸ نیز به صحنه آمدند و عامل وحدت و اتحاد در مقابل تفرقه‌افکنی‌های فتنه گران شدند و بار دیگر شکست را از ملت ایران پذیرفتند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها