رییس انجمن ملی خرمای هرمزگان

سکوت پر هیاهوی مسوولین در امحای خرما

پور حیدری با اشاره به اینکه برای صادرات 20 تن خرما به کشور ایتالیا حدود 62 میلیون تومان ارزش افزوده به آن کشور پرداخت کرده ام تصریح کرد: رایزنان اقتصادی ما از شایستگی اطلاع رسانی و آماری به موقع برخوردار نیستند دولت هم تولید کننده را به تجار مرتبط نمی کند؛ هر یک جزیره اردنی خود را بدون هماهنگی پیش می برد.
کد خبر: ۸۶۱۳۷۴۴
|
۰۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۲

ابراهیم پور حیدری رییس انجمن ملی خرمای هرمزگان  و عضو اتاق بازرگانی اتاق ایران در گفتگو با خبر نگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، مبنی بر انهدام خرما در مقیاس وسیع اظهار داشت: دولت رویه حمایت نکردن از کشاورز را از طرق مختلف به تثبیت رسانده است  و هدفی برای رونق دهی بخش تولید ندارد بلکه اهتمام خود را بر تعطیلی کشاورزی و صنایع مربوطه دارد.

وی با انتقاد از عدم پیگیری مسوولین ابراز داشت: بارها از تریبون های مختلف از مشکلات نخل کاران گفته و می گویم ولی مشکلات آنان نه تنها رفع نگردیده بلکه انگیزه کشت محصول را از دست می دهند.

و ی افزود: با توجه به بحران آبی در سطح  بین المللی و ملی ،خرما نیز شرایط سخت تولید را برای نخل کار دارد ولی با وجود کم آبی ، تولید با کیفیت خرمای ایرانی جایگاه برتری را در بین  سایر کشورهای دیگر دارد  ولی مسوولین توجه جدی ندارند.

پور حیدری با اشاره به اینکه برای صادرات 20 تن خرما به کشور ایتالیا حدود 62 میلیون تومان ارزش افزوده به آن کشور پرداخت کرده ام تصریح کرد: رایزنان اقتصادی ما از شایستگی اطلاع رسانی و آماری به موقع  برخوردار نیستند  دولت هم تولید کننده را به تجار  مرتبط نمی کند؛ هر یک جزیره اردنی خود را بدون هماهنگی پیش می برد.

وی در خاتمه اشاره کرد: بازاریابی و بازار رسانی با پیکره عظیم دولت امکانپذیر است که می تواند از حقوق محصولات کشاورزی دفاع نماید ولی متاسفانه خرما ی تولیدی نخلکار را نه تنها به بازار مرتبط نمی رسانند بلکه برای تبلیغ و مصرف آن به عنوان جیره غذایی مدارس، هواپیمایی و پادگان ها سعی و تلاش ندارند و این خرما را نه به بازار مصرف می دهند نه مصرف داخلی را بالا می برند و این محصول را همچون سیب زمینی و سایر محصولات نابود شده در سکوت پاسخ مسوولین باقی می ماند.

ارسال نظرات