رئیس اداره اوقاف و امور خیریه مهریز:

2 میلیارد ریال از محل عوائد موقوفات و بقاع متبرکه مهریز هزینه شد

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه مهریز گفت: در نه ماهه سال جاری 248 میلیون تومان از محل درآمد موقوفات و بقاع متبرکه شهرستان مهریز هزینه شد که این مبلغ نسبت به نه ماهه سال گذشته رشد دو برابری را نشان می دهد.
کد خبر: ۸۶۱۴۱۱۴
|
۱۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از مهریز: حسین شجریان اظهار داشت: از این میزان مبلغ 127 میلیون تومان در راستای هزینه کرد موقوفات و اجرای نیات امینانه موقوفات و 121 میلیون تومان برای بقاع متبرکه این شهرستان هزینه شده است.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه مهریز بیشترین نیات موقوفات در سطح شهرستان را مربوط به نیات مذهبی ( اعم از مراسم عزاداری و روضه خوانی حضرت ابا عبدالحسین و اطعام و طبخ آش در ماه محرم و صفر و اطعام عید غدیر و...) برشمرد که جمعاً مبلغ 60 میلیون تومان بابت نیات فوق هزینه شده است .

شجریان همچنین افزود :‌ تلاش و جدیت بر این است تا نیات واقفان به طور کامل و طبق مفاد وقفنامه ها اجرا شود.

وی ادامه داد : فعالیت های عمرانی بقاع متبرکه در نه ماهه سال جاری از درآمد و نذروات بقاع متبرکه، ساخت سرویس بهداشتی امامزاده سید غیاث الدین، توسعه و گسترش رواق امامزاده سید شمس الدین به مساحت 1200 مترمربع، ادامه عملیات ساخت مسجد قمر بنی هاشم و ساخت منبع زمینی و وهوایی ذخیره آب مسجد مزبور و فرش محوطه جلوی مسجد و ساخت شیروانی برای مغازه های مسجد بوده است.

رییس اداره اوقاف مهریز سوق دادن وقف ها بر اساس نیاز روز جامعه و اجرای امینانه نیات واقفان را، به عنوان مهمترین برنامه های کاری این اداره یاد کرد.

وی گفت: موقوفات امانتهایی از سوی مومنان خیراندیش نزد جامعه هستند که این وظیفه خطیر امانت داری را اداره اوقاف و امور خیریه بر عهده گرفته است.

این مسئول در شهرستان خاطر نشان نمود: در حال حاضر ﺗﻤﺎم درآﻣﺪ های ﻣﻮﻗﻮﻓﺎت و بقاع متبرکه با وجود سامانه جامع بانک اطلاعات و مدیریت موقوفات و بقاع متبرکه از ﺷﻔﺎف ﺗﺮﯾﻦ ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ ﻣﺎﻟﯽ برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه وقف زمینه رفع بسیاری از مشکلات کنونی جامعه را فراهم می‌آورد افزود: اگر در زمینه فرهنگ وقف درست اطلاع رسانی شده و فرهنگ آن‌ بیش از پیش در جامعه ترویج شود؛ می‌توان بسیاری از مشکلات اقتصادی را از طریق وقف برطرف کرد.

شجریان وقف را حسنه جاری از سوی خیران عنوان کرد و از اصحاب رسانه و اهالی مطبوعات خواست که فرهنگ وقف را بیش از پیش برای مردم به ویژه مستاجرین موقوفات اطلاع رسانی کنند تا آنها باپرداخت به موقع اجاره بها، این اداره را در اجرای به موقع نیات واقفین یاری نمایند .

وی در پایان از تمامی اعضای هیئت امناء امامزادگان، خدام، کارشناسان و همکاران خود که در حوزه های مختلف این اداره تلاش و کوشش مضاعف می نمایند تقدیر و تشکر نمود.

 

ارسال نظرات