سازمان نظام مهندسی ساختمان اردبیل:

انتخاب 4 نفر به عنوان شورای انتظامی نظام مهندسی

هدف از ایجاد این شورا برای رسیدگی به شکایات اشخاص حقیقی و حقوقی در زمینه تخلفات حرفـه‌ای، انضباطی و انتظامی ‌مهندسان و کاردان‌های فنی که عضو نظام مهندسی استان بوده یا دارای پروانه اشتغال هستند.
کد خبر: ۸۶۱۴۱۳۰
|
۱۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، در چهارمین جلسه هیئت مدیره جدید سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل و با حضور اعضای جدید هیئت مدیره، چهار نفر از مهندسان به عنوان اعضای شورای انتظامی جدید این سازمان انتخاب شدند.

در این جلسه آقایان نادر فرزانه با کسب 11 رای، محمدرضا فکری با 11 رای، امید فلاح با 7 رای و فرشید دانشور با 7 رای به عنوان اعضای جدید شورای انتظامی این سازمان توسط هیئت مدیره برای مدت سه سال انتخاب و به شورای مرکزی برای صدور حکم عضویت در شورای انتظامی استان معرفی شدند.

شورای انتظامی ‌نظام مهندسی که یکی از ارکان سازمان نظام مهندسی ساختمان استان‌ها است، به حکم ماده 17 قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان مصوب اسفند 74 و ماده 84 آیین‌نامه اجرایی آن مصوب 75 در همه ادوار در این سازمان تشکیل شده است.

این شورا متشکل است از یک حقوق‌دان، با معرفی رئیس کل دادگستری و چهار نفر از مهندسان خوشنام حسب مورد که از میان اعضای نظام مهندسی استان به پیشنهاد هیئت مدیره و حکم رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور انتخاب می‌شوند.

هدف از ایجاد این شورا تأسیس مرجعی شبه‌قضایی است برای رسیدگی به شکایات اشخاص حقیقی و حقوقی در زمینه تخلفات حرفـه‌ای، انضباطی و انتظامی ‌مهندسان و کاردان‌های فنی که عضو نظام مهندسی استان بوده یا دارای پروانه اشتغال هستند.

جلسات شورای انتظامی نظام مهندسی ‌استان با حضور اعضا رسمیت یافته و تصمیم‌های آن با اکثریت آرای حاضر در جلسه معتبر است، این شورا مستقل از سازمان نظام مهندسی بوده و هیئت مدیره و رئیس سازمان حق مداخله در امور و وظایف و اختیارات آن را ندارند و به طور مستقل رسیدگی و مبادرت به انشای رأی می‌کنند.

بر این اساس از بین این چهار نفر یکی از اعضای انتخاب شده توسط اعضای شورای انتظامی سازمان نظام مهندسی به عنوان رئیس انتخاب خواهد شد.

ارسال نظرات