9دی نشات در ظلم ستیزی و عشق به امام حسین(ع) است

حماسه ۹ دی نشأت گرفته از اعتقاد به ولایت، عشق به امام حسین (ع) و عاشورا و روحیه استکبار ستیزی مردم ایران بود.
کد خبر: ۸۶۱۴۴۷۹
|
۱۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۴

خبرگزاری بسیج مازندران، نماینده ولی فقیه در سپاه سید الشهدای تهران وخطیب موقت جمعه نکا به تبین حماسه بزرگ ۹ دی پرداخت و گفت:مردم باید اکنون بیدار و آگاه باشند که فتنه‌گران قصد فتنه‌های دیگری دارند و دشمنان هم آنها را حمایت می‌کنند و چشم امید به آنها بسته‌اند.

حجت الاسلام مختار نظری پس از حمد و ثنای الهی و صلوات بر پیامبر اکرم(ص) و ائمه‌ی طاهرین(ع)، همگان و خود را به امر مهم تقوا سفارش کرد و گفت :اگر تقوا داشته باشید، خداوند راه تشخیص حق و باطل را به شما می‌دهد و گناهان شما را می آمرزد و خداوند صاحب فضل بزرگ است.

وی با طرح این سوال که آیا بیان و ایجاد شبهه تقلب در انتخابات از قبل برنامه ریزی شده بود و توسط عده‌ای نااهل به اجرا درآمد؟ خود در پاسخ به این پرسش خاطر نشان کرد:واقعیت این است که ایجاد شبهه تقلب در انتخابات، از قبل توسط دشمنان طراحی شده بود. ماه‌ها قبل از سال ۸۸، عده‌ای کمیته‌ی صیانت از آرا مردم را تشکیل دادند و هدفشان این بود که تصمیمات نهادهای قانونی را زیرسوال ببرند. آنها با مطرح کردم مساله‌ی تقلب، هدفشان این بود که مردم را به خیابان‌ها بیاورند. با آوردن مردم به خیابان‌ها، آتش سوزی و آشوب ایجاد کردند.

نماینده ولی فقیه در سپاه سیدالشهدای تهران گفت:اما امکان هیچگونه تقلبی در انتخابات وجود نداشت. پس از انتخابات بر فرخی از عوامل آشوب اعتراف کردند که در انتخابات تقلبی انجام نگرفت اما می‌گفتند که هدف ما این بود که از رهبری نظام بخواهیم که انتخابات را ابطال کند. دشمنان خارجی از این افراد حمایت می کردند اما در مقابل، مردم صبوری کردند.

خطیب موقت جمعه مصلای امام خمینی درجمع مردم مومن شهرستان نکا یاد آور شد :در روز عاشورا به عزاداران حسینی حمله کردند و به آنها توهین کردند و مردم فهمیدند که این حرکت از خارج هدایت می‌شود. در این هنگام مردم در روز ۹ دی وارد میدان شدند. تهران در تاریخ خود جمعیتی به این اندازه ندیده بود مگر در روز ارتحال حضرت امام(ره).

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران سید الشهدای  استان تهران اظهار داشت: حماسه ۹ دی نشأت گرفته از اعتقاد به ولایت، عشق به امام حسین (ع) و عاشورا و روحیه استکبار ستیزی مردم ایران بود مردم  بابصیرت ما  در این روز باحضور با شکوه خود  در حمایت از ولی فقیه  بر تمامی نقشه های دشمنان  خط بطلان کشیدند.

حجت الاسلام نظری در ادامه باتبریک سالروز ولادت حضرت عیسی بن مریم(ع) به پیروان راستین آن حضرت یاد آورشد:انشاءالله با ظهور امام زمان(عج) حقایق درموردحضرت مسیح برای پیروان آن حضرت آشکار شود.

خطیب مصلای امام خمینی نکا همچنین به سالروز واقعه ۱۹ دی ماه هم گریز زد و گفت :  ۱۹دی ،سالروز واقعه‌ی توهین روزنامه اطلاعات در سال ۵۷ به حضرت امام و تظاهرات مردم در حمایت از امام و کشتار جمعی از آنان توسط عوامل رژیم منحوس شاه است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به  دو انتخابات پیش رو گفت: عواملی را انتخاب کنیم که بتوانیم در مجلس خبرگان جانشین رهبری را انتخاب کنیم و سعی کنیم بهترین انتخاب را داشته باشیم و به کسانی رأی بدهیم که موضع روشنی نسبت به رهبری و ولایت داشته باشند.
نظری با اشاره بر موضوع انتخابات و عدم صلاحیت عده ای ادامه داد: باید انتخابی درست داشته باشیم و با چشمانی باز در انتخابات شرکت کنیم تا کسانی را برای نمایندگی انتخاب کنیم که با دل و جان این کشور را دوست دارند چرا که برخی از ثبت نام کنندگان حتی کلمه عربی هم نمی توانند بخوانند.
وی در پایان خطبه دوم خاطر نشان کرد: امیدوارم خداوند بصیرت لازم را به مردم عطا کند که با گزینش و انتخاب درست استکبار جهانی را شکست دهیم.

لازم به یاد آوریست خطیب مصلای امام خمینی نکا در خطبه اول  به موضوع حق الناس از منظر قرآن اشاره کرد و گفت:حق الناس یعنی حق و آبروی مردم. همه‌ی انسانها با این مساله درگیر هستند.
او یاد آورشد:قرآن کریم در باره‌ی حق الناس چنین می‌فرماید: «وویل للمطففین» وای بر کم فروشان. کم فروشان کسانی هستند که از خریدار کامل می‌گیرند اما کالا را اندک می‌دهند. کم فروشی فقط در مسائل مالی نیست. کارمندی که دیر می آید و زود می‌رود، کم فروش است. کسی که در ساعت اداری خوب کار نمی‌کند، کسی که می‌خواهد مطالبی را برای مردم ارائه کند، اگر مطالعه نکرده باشد، کم فروشی کرده است. کارگری که در موقع کار خوب کار نکند، کم فروشی کرده است. نبی مکرم اسلام حضرت محمد(ص) فرمود: کسی که به ناحق زمین دیگران را تصرف کند در روز قیامت بار سنگینی بر دوش دارد.

نظری گفت:بدترین حق الناس نادیده گرفتن حق مردم است. اگر طلب کار بیاید و شما در حال نماز باشید باید نماز را بشکن و طلب او را بده.حق الناس آنقدر مهم است که امام حسین(ع) در شب عاشورا به یارانش گفت که جایگاه شما فردا بهشت است. به جز کسانی که حق الناس بر گردن آنهاست.خمس و زکات هم حق الناس است. اگر از مال انسان جدا نشود، فردای قیامت گرفتار است.

خطیب مصلای امام خمینی نکا تصریح داد: بزرگترین حق الناس خون شهداست. کسانی که از جانشان گذشتند. اگر این حق الناس را رعایت نکنیم فردای قیامت باید جواب شهدا را بدهیم و ما را بازخواست خواهند کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها