کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با "بسیج":

آل سعود بازیگر طرح‌های امریکا در منطقه است

یک کارشناس مسائل سیاسی گفت: آل سعود با اعدام رهبر شیعیان عربستان خواست که بیداری اسلامی را در منطقه سرکوب کند.
کد خبر: ۸۶۱۴۸۸۱
|
۱۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۹

سید جلال امینی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی، با بیان اینکه عربستان یکی از پایگاه های امریکا در منطقه است، اظهار داشت: آل سعود بسیاری از بحران ها را با مدیریت امریکا در منطقه ایجاد می کند که خوشبختانه این بحران ها در نهایت تبدیل به چالشی برای آل سعود شده است.

وی به حمله آل سعود به یمن اشاره کرد و افزود: بیش از 9 ماه است که آل سعود آسیب های جانی و مالی با کشتارها و بمباران های مکرر به این کشور و مردمش وارد کرده و الان امریکا به دنبال خروج آبرومندانه نیروهای سعودی از این کشور است.

وی فاجعه منا را بحران دوم رژیم سعودی عنوان کرد و گفت: به دلیل سوء مدیریت و تلاش در ایجاد اختلافات مذهبی بسیاری از مسلمانان در منا جان خود را از دست دادند و الان سعودی ها در این باره حرفی برای گفتن ندارند.

امینی در ادامه افزود: کمک آل سعود به داعش از دیگر بحران هایی بود که با مدیریت امریکا در منطقه صورت گرفت ولی شاهد این هستیم که همین گروهک تروریستی نیم نگاهی به فتح مکه دارد و سعودی ها در این خصوص با چالشی بزرگ روبرو شدند.

وی بیان داشت: آل سعود برای وارد کردن ضربه به ایران و روسیه قیمت نفت را کاهش داد که خود با این کار با کسری بودجه روبرو شده و سبب تشدید اختلافات بین خاندان آل سعود شده است.

این کارشناس سیاسی درباره اعدام شیخ نمر بیان داشت: سعودی ها از رشد اسلام گرایی در منطقه هراس دارند و با اعدام رهبر شیعیان عربستان خواستند که بیداری اسلامی را در منطقه سرکوب کنند تا مبادا به عربستان نفوذ پیدا کند.

وی تصریح کرد: آل سعود با اعدام شیخ نمر نه تنها نمی توانند مانع توسعه بیداری اسلامی شوند بلکه این اقدام خشم و نفرت جبهه مقاومت را به دنبال خواهد داشت و قطعا این اقدام برایشان به چالشی تبدیل خواهد شد.

امینی اضافه کرد: آل سعود بازیگر طرح های امریکا در منطقه است ولی در اجرایی کردن هر یک از این برنامه ها با شکست مواجه شده است لذا درصدد بود با اعدام شیخ نمر سرپوشی بر این شکست های منطقه ای پی در پی بگذارد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار