مسئول بسیج مداحان استان کردستان خبر داد؛

برگزاری اولین جشنواره شعر آئینی در استان کردستان

مسئول بسیج مداحان سپاه بیت المقدس از برگزاری اولین جشنواره شعر آئینی در استان کردستان با موضوعات پیامبر اعظم(ص)، اهل بیت عصمت و وحدت خبر داد.
کد خبر: ۸۶۱۴۸۹۶
|
۱۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، علی فرامرزیمسئول بسیج مداحان سپاه بیت المقدس از برگزاری اولین جشنواره شعر آئینی در استان کردستان با موضوعاتپیامبر اعظم(ص)، اهل بیت عصمت و وحدت به دو زبان کردی و فارسی خبر داد.

وی گفت: اولین جشنواره شعر آئینی پیامبر اعظم(ص) ، اهل بیت عصمت (ع) و وحدت ویژه استانهای کردستان،آذربایجان غربی،کرمانشاه،ایلام می باشد.

فرامرزی بیان داشت: شعر محمل بسیار مناسبی برای ذخیره نمودن بار فرهنگی، فکری و معنوی و انتقال آن به نسلهای آینده به ویژه نسل جوان و نوجوان است، که رغبت و اشتیاق بیشتری به شعر دارند، لذا با بهره گیری از جنبه های معنوی و خلاقانه، سازمان بسیج مداحان کردستان اقدام به برگزاری جشنواره منطقه ای شعرآئینی با موضوعات پیامبر اعظم(ص) اهل بیت عصمت(ع) و وحدت ، در رده های سنی زیر 25 سال و بالای 25 سال نموده است.

وی گفت: از اهداف برگزاری این جشنواره توجه به هنر شعرای آئینی بر اساس منویات مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، شناسایی استعدادهای درخشان و حمایت از شعرای منطقه، ارتقاء سطح شعر متعهد در فضای رقابتی سالم ، رشد و ارتقاء توانایی های شاعران منطقه در زمینه های تکنیکی و محتوایی آثار از طریق انتخاب و ارائه خلاقانه و نوین شعر، جمع آوری شعرهای آئینی بومی جهت تغذیه فکری مداحان و مولودی خوانان کرد زبان در قالب کتاب، انسجام و هویت بخشی به شعرای آئینی منطقه می باشد.

مسئول بسیج مداحان سپاه بیت المقدس گفت: پس از انتشار فراخوان و جمع آوری آثار از شعرای استان آثاررسیده به دبیرخانه توسط کمیته داوران ارزیابی و آثار برگزیده برابر مقررات جشنواره در قالب کتاب چاپ خواهد شد.

وی مهلت ارسال آثار به دبیرخانه را از تاریخ 10 دیماه سالجاری تا 5 بهمن ماه عنوان کرد و گفت: اختتامیه جشنواره همزمان با دهه مبارک فجر برگزار می شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار