استاندار اردبیل:

طرح های هنرمندانه، مردم را جذب می کند

با توجه به اینکه احداث موزه دفاع مقدس در استان اردبیل یک طرح ملی بوده، قطعا برای آن ردیف بودجه ملی مشخص شده است و تخصیص این اعتبار نیازمند پیگری‌های مداوم بوده تا بتوانیم این اعتبار را جذب کنیم.
کد خبر: ۸۶۱۵۰۹۱
|
۱۳ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، استاندار اردبیل در جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل، اظهار داشت: طرح احداث موزه دفاع مقدس در استان اردبیل یک کار بسیار ارزشمند در حوزه معرفی ارزش‌های دفاع مقدس است چرا که نسل جدید انقلاب با بازدید از این موزه‌ها با رشادت‌ها و فداکاری‌های شهیدان 8 سال دفاع مقدس آشنا می‌شوند که در حال حاضر نیز در برخی استان‌های کشور این موزه راه‌اندازی شده است.

وی گفت: کشور روسیه بزرگ‌ترین پارک موزه دنیا را احداث کرده است و تمامی عملیات نیرو‌های روسی در دوران جنگ‌های این کشور را به طور هنرمندانه‌ای بازسازی و در این پارک موزه ساماندهی کرده است و در این پارک موزه جوانان و خانواده‌ها را با قهرمانان ملی خود که در دفاع از وطن جان خود را از دست دادند، آشنا می‌کنند.

مجید خدابخش افزود: احداث موزه دفاع مقدس و پارک موزه با هم دارای تفاوت‌هایی بوده به طوری که پارک موزه در یک فضای باز احداث می‌شود که اگر طراحی هنرمندانه داشته باشد قطعا برای بازدید اقشار مختلف بسیار تأثیرگذار خواهد بود که می‌توانیم با یک طراحی مناسب این پارک موزه را در کنار دریاچه شورابیل اردبیل احداث کنیم.

خدابخش تصریح کرد: اگر طراحی این موزه‌ها به صورت هنری و هنرمندانه صورت بگیرد مردم برای بازدید از این اماکن اشتیاق نشان می‌دهند و اگر توجه داشته باشیم، قابل درک است که سریال کیمیا به خوبی توانسته دفاع مردم در خرمشهر را به تصویر بکشد که این کار در قالب یک کار هنری درگیر زندگی مردم شده است.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه احداث موزه دفاع مقدس در استان اردبیل یک طرح ملی بوده، قطعا برای آن ردیف بودجه ملی مشخص شده است و تخصیص این اعتبار نیازمند پیگری‌های مداوم بوده تا بتوانیم این اعتبار را جذب کنیم.

ارسال نظرات