تشکیل جبهه متحد رسانه"تراز انقلاب" اصلی ترین هدف بسیج رسانه هرمزگان است

مسئول بسیج رسانه هرمزگان با تاکید بر تشکیل جبهه متحد رسانه “تراز انقلاب” گفت: بزرگان رسانه هرمزگان با کنار گذاشتن اختلافات، هوشیارانه عمل کرده و به بهانه بیان حقایق، حیا را ذبح نکنند.
کد خبر: ۸۶۱۵۶۷۱
|
۱۴ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۱

به گزارش بسیج رسانه  از هرمزگان ، مرتضی پیروی‌منش مسئول بسیج رسانه هرمزگان؛ به مناسبت هفته بسیج رسانه، اواخر آذر ماه سال جاری، نشستی با حضور مدیران ارشد رسانه و مطبوعات در حسینیه ثارالله سپاه بندرعباس برگزار شد.

 

وی در این نشست بیان داشت: بسیج رسانه هرمزگان به مدت ۲ سال است که راه اندازی شده و آمده تا از ظرفیت‌های رسانه و مطبوعات که به نوعی منبر نظام و آرمان ناب انقلاب اسلامی هستند کمک کند.

 

مسئول بسیج رسانه هرمزگان ادامه داد: در این نشست، مصوب شد از ۱۴ دی ماه، این هفته مبارک با دیدار از خانواده شهید شاخص رسانه شهید "یوسف دقت” آغاز و در تاریخ ۲۱ دی ماه با همایش رسانه و شب خاطره به پایان برساند.

 

وی تصریح کرد: بسیج رسانه همچون بوته گلی است که می‌خواهد عطرش را در فضای مطبوعات و رسانه کشور و به تبع آن استان بگستراند.

 

پیروی‌منش در بخش دیگری از سخنان خود، رسانه را مهم‌ترین ابزار جنگ بین قدرت‌ها در دنیای امروزی خواند و به تاثیرگذار رسانه در جامعه امروزی اشاره داشت.

 

وی اضافه کرد: با تحرکاتی که دشمن پس از انقلاب داشته و دارد، جای نفس کشیدن دشمن را در رسانه‌ها فراهم می‌کرد که به وضوح خلاء بسیج رسانه مشهود بود و با راه اندازی آن، هر چند دیر، اما خلاء موجود برطرف شد.

 

مسئول بسیج رسانه هرمزگان ادامه داد: بسیج رسانه با حضور پررنگ خود و نگاه فراجناحی و تفکر گفتمان نوین اسلامی که بصیرت آفرین و مهارت افزاست با مشارکت نیروهای مومن و متخصص عرصه رسانه می‌خواهد عطر خود را با تشکیل جبهه متحد رسانه "تراز انقلاب” در مقابله با موج مخرب جنگ نرم جبهه فرهنگی دنیای کفر بگستراند.

 

پیروی منش گفت: بسیج رسانه با حضور خود در این عرصه، به دنبال گرفتن روزنه‌های ضعف و تبدیل آن به قوت، بهره‌برداری از فرصت‌ها و کاستن از تهدیدات موجود در فضای فعلی رسانه است.

 

وی ادامه داد: متاسفانه در این راستا، با مانع و چالش‌هایی چون سیاست‌زدگی ها و سیاست‌بازی‌ها ، قبیله‌گرایی ها و … در برخی که حتی حاضر نیستند به خاطر حق کوتاه بیایند و طرف انقلاب را بگیرند مواجه هستیم.

 

به گفته مسئول بسیج رسانه هرمزگان، به جرات می توان ادعا کرد یکی از ابزارهای قوی دشمن، فریب رسانه و نفوذ در اعتقادات و باورهای ایران اسلامی است.

 

وی، با اشاره به ضعف رسانه استان هرمزگان گفت: رسانه‌های هرمزگان به دلایل و جهات مختلف دارای ضعف‌هایی است، البته باید دید به چه میزان برای رسانه‌های خود هزینه و یا چه محتوایی را متناسب با آرمان، برای آنان تهیه کرده‌ایم.

 

پیروی منش با اظهار تاسف از اینکه برخی مجموعه تشخیص‌ها، تصمیات و رفتارها توسط متولیان رسانه و غیره باعث شده بعضا خبرنگاران هرمزگانی فقط خبرنویسی را یاد بگیرند ابراز اشت: در فضای مورد نیاز انقلاب اسلامی ما را به جایی رسانده که متاسفانه امروز شاهد دعوا و نزاع‌هایی که بیشتر خواست دشمن است تا انقلاب اسلامی‌ باشیم.

 

مسئول بسیج رسانه هرمزگان با اشاره به اختلافات و تفرقه بین بزرگان عرصه رسانه و مطبوعات استان و دور کردن آنان از تشکیل جبهه متحد رسانه "تراز انقلاب” تاکید کرد: باید هوشیارانه و با اتحاد بیشتر در راستای رفع این اختلافات و ضعف‌ها تلاش کرد.

 

پیروی‌منش تصریح کرد: هر چند رسانه ها و مطبوعات، معتقد به نظام و انقلاب اسلامی هستند اما اگر امروز به جای استفاده کردن از ظرفیت و توانمندی‌های درست آنان در راستای اهداف انقلاب بهره گیری نکنیم دشمن آنان را جذب می‌کند.

 

مسئول بسیج رسانه هرمزگان، اذعان داشت: نوع رفتارها، ما را به خبرنگارانی می‌رساند که فقط خبر آموخته وهیچ آشنایی با بستر خبرنگاری نداشته و از این طریق، ضربه‌های سنگینی به پیکره رسانه و مطبوعات وارد شده است.

وی ادامه داد: بسیج رسانه هرمزگان برای رفع این نقصان، برنامه‌های متعددی را با کمک اصحاب رسانه استان تدوین کرده که در آینده اجرایی می‌شود.

 

پیروی منش، تقویت، عمق یادگیری رسالت یک خبرنگار تراز انقلاب، راه انداری انجمن‌های صالحین را از جمله برنامه‌های بسیج رسانه برشمرد که هم به مسایل اخلاقی، بینشی، بصیرتی و معرفتی و هم به موارد تخصصی رسانه‌ای می‌پردازد.

 

مسئول بسیج رسانه هرمزگان، با اشاره به اینکه رسانه ای تراز انقلاب، خود حرمت حرکت یک منبر را دارد بیان کرد: بسیج رسانه با تشکیل جبهه متحد رسانه به عنوان یکی از این اقدامات برپایی با شکوه هفته بسیج رسانه، در صدد است تا از این منبری‌هایی که میلیون‌ها مخاطب دارند حمایت و پاسداری کند.

 

پیروی منش، با اشاره به اینکه برخی شرایط فعلی رسانه را به ضرر انقلاب می‌دانند تصریح کرد: عدم رعایت برخی باید و نبایدها در انتشار اخبار سبب شده تا بعضا فکر کنند که رسانه‌ای‌ها به ضرر دولت و انقلاب فعالیت می‌کنند.

 

وی در پایان با اشاره به آیه ۳۵ انعام سوره گفت: رسانه و مطبوعات با توجه به محدودیت‌ها و باید و نبایدها در انتشار اخبار، نباید به بهانه حقیقت، حیا را ذبح کنند.

 

ارسال نظرات