بیانیه بسیج طلاب و روحانیون چهارمحال و بختیاری:

شهادت شیخ نمر هزینه سنگینی برای دولت عربستان خواهد داشت

سازمان بسیج طلاب و روحانیون سپاه حضرت قمربنی هاشم(علیه السلام) در بیانیه ای جنایت آل سعود در به شهادت رساندن شیخ نمر رهبر شیعیان عربستان را محكوم كرد.
کد خبر: ۸۶۱۵۸۸۳
|
۱۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛سازمان بسیج طلاب و روحانیون سپاه حضرت قمربنی هاشم(علیه السلام) استان چهارمحال و بختیاری در بیانیه ای عمل فجیع دولت عربستان در به شهادت رساندن شیخ باقر نمر را بدعتی بی شرمانه در جهان اسلام دانست متن كامل این بیانیه به شرح ذیل می باشد:

رژیم سفاک و خون آشام سعودی باردیگر طینت جنایتکارانه ای خود را نشان داد و یکی از بندگان بی گناه، مظلوم و آزاده را با تعداد دیگری از ستمدیدگان به شهادت رساند. رژیمی که با نوشیدن خون پاک مظلومان و آزادگان خودرا سیراب نمود و راه و رسم جنایتکاران بزرگ تاریخ را دنبال کرد.

این اقدام جنایت بار و فجیع آل سعود در به شهادت رساندن شیخ نمر رهبر شیعیان عربستان هزینه سنگینی برای دولت عربستان در پی خواهد داشت و آن را به روزهای پایانی حکومت خود نزدیکتر خواهد کرد و لکه ننگی برای این حکومت باقی خواهد گذاشت.

این اقدام اولین جنایت آل سعود نیست، اشتباهات راهبردی آل سعود در مناسبات بین الملل از جمله حمایت و ارسال سلاح و تجهیزات نظامی برای تروریست های عراق، سوریه و افغانستان. و قتل عام وحشیانه مردم مظلوم و بی دفاع یمن در یکسال گذشته، حضور نظامیان و مزدوران آل سعود در سوریه و زخم عمیق حادثه جانسوز منا که هنوز از روی قلب جهان اسلام برطرف نشده و اینک شهادت شیخ نمر از جمله اشتباهات این کشور است که قابل اغماض نیست.

آل سعود باید پاسخگوی افکار عمومی جهان بخصوص مسلمانان و شیعیان باشد و بداند خشم مسلمانان پایه های این حکومت را سست و ویران خواهد کرد. او باید بداند که اگر به شهادت رساندن شهید صدر و شهید حکیم در عراق و سایر علما و رهبران مردمی در کشور های دیگر به سود حکام بود ؟ اعدام شیخ نمرنیز به سود آل سعود تمام می شود. اما تاریخ ثبت خواهد کرد که همانگونه که شهادت آن بزرگواران باعث سرنگونی ظالمان شد شهادت شیخ نمر نیز درهای سقوط سعودی هارا باز خواهد کرد.

اعدام شیخ نمر "بدعتی بی شرمانه در جهان اسلام" است و این عمل آنها سر آغاز یک مرحله جدید از نا آرامی، اعتراضات و بحران و عکس العمل مردم عربستان در برابر این جنایات خواهد بود و تجربه نشان داده که مقابله با عالمان دینی عاقبتی جزء شکست و نابودی برای مسبب آن ندارد.

ما طلاب و روحانیون انقلابی ضمن محکوم کردن اعدام شیخ نمر اعلام می کنیم که رژیم آل سعود عواقب این جنایت خود را خواهد چشید و ملت های مسلمان و آزادی خواه و شیعیان دنیا و حتی شیعیان داخل عربستان از این جنایت به راحتی نخواهند گذشت و علیه این رژیم قیام خواهند کرد و آنها باید منتظر برچیده شدن حاکمیت فاسدشان باشند.

در ادامه از سازمانها و نهادهای بین الملل مدعی حقوق بشر و آزادی بیان انتظار داریم با پرهیز از رفتار دوگانه و متناقض، در قبال این جنایت بموقع موضع گیری کرده و با محکومیت شدید آن به وظیفه خود عمل نمایند.

آمریکا با توجه به همه ادعاهای حقوق بشری خود، طرفداری از دموکراسی و آزادی با حمایت همه جانبه از عربستان که هزاران انسان بی گناه یمن را به خاک و خون کشانده در این جنایت اعدام شیخ نمر هم سهیم است.

ما مسئولیت مستقیم و معنوی این جنایت را بردوش ایالات متحده آمریکا و متحدان آن می دانیم که به صورت مستقیم از رژیم آل سعود حمایت کرده و جنایت های بزرگ آن برضد ملت خود و سایر ملت های منطقه را تحت پوشش قرار می دهند و از تجاوز طلبی این رژیم حمایت می کنند. این رویکرد نشان می دهد که شعار های آنها در مورد آزادی و دموکراسی و حقوق بشر یک دروغ و فریبکاری است که هیچ کس را در میان امت اسلامی فریب نخواهد داد.

در پایان تهنیت و تعزیت خود را به ساحت قدسی قطب عالم امکان ومحور تکوین، بقیه الله الاعظم ارواحناله الفداء ورهبر فرزانه انقلاب ،مراجع معظم تقلید، امت اسلامی و به طور خاص خانواده و بستگان این فقیه سعید ابلاغ می کنیم و از خداوند متعال می خواهیم که شیخ نمر را در رحمت و مغفرت گسترده خود قرار دهد و یاد و نام او را عالی رتبه کرده و به عنوان پرچمی در مبارزه با ظلم و دفاع از حق وحقیقت قرار دهد.

ارسال نظرات