سومین مرحله رزمایش محمد رسول الله (ص) نیروی زمینی ارتش آغاز شد

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: سومین مرحله رزمایش محمد رسول الله (ص) این نیرو در منطقه شمال شرق کشور با جا به جایی سریع یکانها و گسترش تاکتیکی آنها به منطقه پراکندگی، آغاز شد.
کد خبر: ۸۶۱۶۱۴۵
|
۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۳
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی رزمایش به نقل از  بسیج پرس؛ امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان صبح سه شنبه در جمع خبرنگاران در منطقه عملیاتی این رزمایش صحرایی، دفاعی و امنیتی در تربت جام افزود: در این چارچوب نیروهای زبده تیپ 177 پیاده، تیپ 38 زرهی تربت جام، یکان های توپخانه، جنگال، عملیات روانی و پهپاد با پشتیبانی آتش سنگین جنگنده های نیروی هوایی و بالگردهای هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران عملیات پدافند در سطح را در منطقه عمومی رزمایش واقع در شهرستان تربت جام آغاز کردند.
فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: در ادامه این رزمایش دو روزه و در مرحله اصلی آن همزمان با اجرای آتش سنگین توپخانه، یکان های زرهی و پیاده به صورت ترکیبی با شلیک آتش پرحجم هوایی و زمینی بر روی مواضع دشمن فرضی، عملیات پدافند در سطح را اجرا می کنند.
 
وی افزود: عملیات هلی برن و ضد هلی برن، تخلیه مجروح و اسلینگ توسط بالگردهای هوانیروز و اجرای عملیات جنگ های نوین توسط یکان جنگال نوین تیپ 177 از دیگر برنامه های این رزمایش نظامی است.
 
امیر پوردستان گفت: در ادامه رزمایش یکان واکنش سریع نیز عملیات مقابله علیه نیروهای دشمن در معابر از پیش تعیین شده را اجرا می کند.
وی افزود: این رزمایش به صورت دو طرفه و کنترل شده با استفاده از تجهیزات و سلاح های بومی که توسط مهندسان سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی نیروی زمینی ارتش طراحی، ساخته و تولید شده بطور کاملا واقعی در منطقه شمال شرق کشور برگزار می شود.
 
فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: رزمایش محمد رسول الله 3 با رویکرد امنیتی دفاعی جهت ارتقاء توان رزمی، کسب آمادگی دفاعی و بازدارندگی با هدایت، نظارت و طرحریزی قرارگاه عملیاتی شمال شرق نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در حال اجرا است.
 
همزمان با اجرای عملیات رزمی، عملیات مردم یاری و اعزام گروه های سیار پزشکی و مددکاری با حضور کادر پزشکی نیروی زمینی ارتش در منطقه عمومی رزمایش صورت می گیرد.
 
 
انتهای پیام//
ارسال نظرات