مسئول بسیج هنرمندان استان اردبیل:

شهدا نشانی برای نشان دادن خط امام و رهبری است

شهدا نشانی است برای نشان دادن خط امام و رهبری و همچنین انقلاب اسلامی است تا از این مسیر منحرف نشویم.
کد خبر: ۸۶۱۶۲۲۰
|
۱۴ دی ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از مشگین شهر، یادواره 15 شهید هنرمند شهرستان مشگین‌شهر با حضور جمعی از هنرمندان و مسئولان شهرستان و مسئول بسیج هنرمندان استان و مسئول تحلیل و بررسی سازمان بسیج هنرمندان کشور در محل تالار اندیشه شهرستان برگزار شد.

در این یادواره سرهنگ پاسدار عظیم دشتی مسئول بسیج هنرمندان استان اردبیل گفت: شهدای 8 سال دفاع مقدس در طول جنگ تحمیلی علاوه بر نگهبانی از مرزهای این کشور از عزت و شرف ملت ایران نیز نگهبانی کردند لذا گرامیداشت یاد و خاطره آنان باید در تاریخ زنده بماند.

وی افزود: شهدا نشانی است برای نشان دادن خط امام و رهبری و همچنین انقلاب اسلامی است تا از این مسیر منحرف نشویم لذا بی توجهی به شهدا و ایثارگری های شهداء منحرف از خط شهداست بنابراین نباید اجازه دهیم این خط و نشانه از بین برود که این امر با اجرای یادواره های شهدا محقق می‌شود که با شرکت در این یادواره ها در اجر معنوی شهداء شریک می‌شویم.

وی خاطر نشان کرد: شهدای هنرمند انقلاب اسلامی توانستند در کنار رزمندگان با هنرها و تخصص های خود در طول 8 سال بر علیه باطل مبارزه کرده و بزرگترین سرمایه خود را تقدیم این کشور کند.

دشتی با بیان اینکه در کنار این یادواره اختتامیه سومین سوگواره داستان نویسی عاشورایی با عنوان حدیث عشق برگزار شده است که هنرمندان با استفاده از هنرهای خود پیام سید الشهدا را به مردم ارائه ‌دهند.

وی ادامه داد: این سوگواره در دو بخش فلسفه قیام امام حسین (ع) و سبک زندگی ایرانی و اسلامی با محوریت موضوعات محرم و صفر در ایران بعد از انقلاب اسلامی، جایگاه استان اردبیل در زنده نگه داشتن نهضت حسینی، جوان ایرانی و حضرت علی اکبر (ع)، تفکر فرهنگ عاشورایی و تفکر بسیجی برگزار شده بود که در این سوگواره 40 نفر با 54 اثر حضور فعال داشته اند که 6 نفر اول این سوگواره تجلیل خواهد شد.

در پایان برنامه از خانواده شهدای هنرمند شهرستان و همچنین از برگزیدگان سوگواره تجلیل به عمل آمد.

گفتنی است از بین 6 برگزیده 5 نفر از شهرستان مشگین‌شهر می‌باشند.

ارسال نظرات