معاون آموزش‌وپرورش استان لرستان:

بیش از ۹ هزار دانش‌آموز لرستانی به اردوی راهیان نور اعزام شد

معاون آموزش‌وپرورش استان لرستان گفت: ۹ هزار و ۸۰۰ دانش‌آموز لرستانی به اردوی راهیان نور اعزام شد.
کد خبر: ۸۶۱۶۸۹۶
|
۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، محسن یوسفوند در جمع خبرنگاران اظهار داشت: 9 هزار و 800 دانش‌آموز لرستانی در مرحله نخست اردوی راهیان نور به مناطق عملیاتی اعزام شدند.

وی افزود: سال گذشته سهمیه اعزام دانش‌آموزان به اردوهای راهیان نور در لرستان 24 هزار نفر  بود که توانستیم 25 هزار دانش‌آموز لرستانی را اعزام کنیم که سبب شد در کشور موردتقدیر قرار گیریم.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‌وپرورش لرستان با بیان اینکه سهمیه امسال آموزش‌وپرورش لرستان برای اعزام دانش‌آموزان به اردوی راهیان نور امسال 25 هزار نفر است، عنوان کرد: مرحله نخست این اعزام در 16 مرحله انجام شد و مرحله دوم آن نیز بهمن‌ماه آغاز و اسفندماه به پایان می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه معاونت پرورشی آموزش‌وپرورش لرستان طرحی به نام گفتمان دینی دانش‌آموزان جهان اسلام را دنبال می‌کند، بیان کرد: باوجود موج اسلام هراسی که در جهان وجود دارد بنا است در دنیا از ظرفیت کشورهای مسلمان در معرفی چهره ناب اسلام استفاده شود.

یوسفوند تصریح کرد: طرح گفتمان دینی دانش‌آموزان جهان اسلام به وزارتخانه پیشنهاد داده‌شده و مورد تصویب قرارگرفته که بنا است در سال تحصیلی 95-94 در استان اجرایی شود که در آن از دانش‌آموزان کشورهای مسلمان دعوت می‌شود به لرستان آمده و با ظرفیت‌های جهان اسلام در قالب کارهای هنری مانند شعر، پوستر، مقاله و سرود آشنا شوند.

وی به دیگر برنامه‌های معاونت پرورشی آموزش‌وپرورش لرستان  اشاره کرد و گفت: با توجه به موضوع مطرح‌شده در پرسش مهر ریاست جمهوری در راستای شرایط پساتحریم وبرجام  بنا است بهمن‌ماه امسال همایشی تحت عنوان« همایش حضور>> برگزار شود.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‌وپرورش لرستان اظهار داشت: این همایش  با حضور مسئولان کشوری و یکی از مدیران گفت‌وگو کننده بحث برجام برگزار و موضوع برجام برای دانش‌آموزان و فرهنگیان تبیین می‌شود.

ارسال نظرات