توسعه فعالیت های زیست محیطی توسط گروه فعالین محیط زیست هیدج

فعالان محیط زیست شهر هیدج، توانستند با جذب ۶۰ نفر در پاکیزگی و نگهداری طبیعت اقدامات موثری انجام دهند.
کد خبر: ۸۶۱۷۰۸۳
|
۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۵
فعالان محیط زیست شهر هیدج، توانستند با جذب ۶۰ نفر در پاکیزگی و نگهداری طبیعت اقدامات موثری انجام دهند.

فعالان محیط زیست شهر هیدج، توانستند با جذب ۶۰ نفر در پاکیزگی و نگهداری طبیعت اقدامات موثری انجام دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، با توجه به توسعه روز افزون اکوتوریسم به عنوان گردشگری طبیعت و به تبع آن آسیب پذیری محیط طبیعی، گروه فعالان محیط زیست شهر هیدج، توانستند با جذب ۶۰ نفر در پاکیزگی و نگهداری طبیعت اقدامات موثری انجام دهند.

رابطه بین محیط زیست و گردشگری به وسعت تاریخ آن دو، قدمت دارد چرا که محیط طبیعی نیازمند گردشگری است و گردشگری نیز به آن احتیاج دارد گرچه این رابطه، پیچیده و گاهی متناقض است اما گردشگری همیشه جزء مهمی در ایجاد و مدیریت مناطق طبیعی به شمار می رود. با توجه به توسعه روز افزون اکوتوریسم به عنوان گردشگری طبیعت و به تبع آن آسیب پذیری محیط طبیعی، بر این باوریم که تنها با راهنمایانی آزموده و با دانش باید به دل طبیعت رفت تا از آسیب رساندن به آن بکاهیم.

این مجموعه، ضمن برخورداری از نگرشی مثبت به داشته های طبیعی، فرهنگی، اجتماعی و تاریخی ایران، بر این موضوع تکیه دارد که طبیعت، فرهنگ و تمدن خویش را به ما هدیه داده است و ما امانتدار آن هستیم.

ملک محمدی عضو گروه فعالین محیط زیست هیدج با اشاره به فعالیت گروه گفت: جمعی از دوستداران طبیعت در عملی خداپسندانه، جالب و قابل تحسین اقدام به تشکیل گروهی با عنوان فعالان محیط زیست در هیدج نموده اند و با برگزاری برنامه های ورزشی و فرهنگی در طبیعت به جمع آوری زباله های ریخته شده در طبیعت پرداخته و به هرچه زیبا تر شدن طبیعت اطراف کمک می کنند.

ملک محمدی با بیان اینکه گروه فعالان محیط زیست شهر هیدج حدود چهار ماه است که فعالیت خود را آغاز کرده است افزود: تا به امروز بیش از ۶۰ نفر در گروه فعالان محیط زیست عضو شده اند و در این مدت فعالیت روستاهای الوند، پالاس و باغدره را از زباله پاکسازی کرده ایم.

عضو گروه فعالان محیط زیست شهر هیدج با اشاره به پاکسازی زباله های اطراف آستان امام زاده یعقوب (ع) تصریح کرد: در روز های گذشته یک بار هم به امام زاده یعقوب (ع) رفتیم که آنجا کامل پاکسازی نشد.

ملک محمدی تاکید کرد: گروه فعالین محیط زیست هیدج، هر جمعه با حضور در کوه ها و تفرج گاه های عمومی نسبت به جمع آوری زباله ها اقدام می کنیم.

ملک محمدی عضو گروه فعالین محیط زیست هیدج در ادامه افزود: این گروه ضمن عضو گیری از همشهریان علاقمند در پاکسازی محیط زیست گروهی نیز در پیام رسان تلگرام تشکیل داده و مشغول آموزش عمومی و کمک به فرهنگ سازی جهت حفاظت از محیط زیست می باشد .

ارسال نظرات