دبیر ستاد انتخابات استان اردبیل:

رد صلاحیت ۴ داوطلب نمایندگی مجلس در پارس آباد و بیله سوار

دبیر ستاد انتخابات استان اردبیل از رد صلاحيت ۴ داوطلب نمایندگی مجلس در حوزه انتخابیه پارس آباد و بیله سوار خبر داد.
کد خبر: ۸۶۱۷۱۲۶
|
۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از پارس آباد، ماريا موسوي، دبیر ستاد انتخابات استان اردبیل با بیان اینکه از مجموع ۲۰۳ داوطلب نمایندگی مجلس در دوره دهم تنها ۹ داوطلب در حوزه انتخابیه پارس‌آباد و بیله‌سوار، خلخال و مشگین‌شهر رد صلاحیت شده‌اند، گفت: به ترتیب ۴ داوطلب از حوزه انتخابیه پارس‌آباد و بیله‌سوار، ۳ داوطلب از حوزه انتخابیه خلخال و کوثر و دو داوطلب نیز از حوزه انتخابیه مشگین‌شهر در بررسی صلاحیت داوطلبان در هیئت اجرایی رد صلاحیت شده‌اند.

وي افزود: از حوزه انتخابیه اردبیل، نیر، نمین و سرعین و همچنین گرمی هیچ داوطلبی در مرحله بررسی صلاحیت‌ها در هیئت اجرایی رد صلاحیت نشده است.

موسوي اظهار کرد: هیئت اجرایی کار بررسی صلاحیت داوطلبان مجلس را از ۵ دی ماه آغاز کرده بود که مهلت قانونی آنها برای بررسی صلاحیت‌ها امروز به پایان رسیده و وضعیت تایید یا رد صلاحیت داوطلبان به خود آنها اعلام شده است.

دبیر ستاد انتخابات استان اردبیل با بیان اینکه در حوزه‌های انتخابیه اردبیل، نیر، نمین و سرعین از مجموع ۷۷ داوطلب هیچ داوطلبی رد صلاحیت نشده است، یادآور شد: از این تعداد چهار نفر انصراف داده و یک نفر نیز انتقال حوزه‌ای را شاهد بودیم و در مجموع صلاحیت ۷۲ داوطلب نمایندگی مجلس در مرکز استان بدون اینکه رد صلاحیت انجام شود به تایید رسیده است.

موسوی تصریح کرد: در حوزه انتخابیه گرمی نیز هیچ یک از داوطلبان رد صلاحیت نشده‌اند و در مجموع در حوزه‌های انتخابیه استان ۵ نفر از ادامه رقابت‌های انتخاباتی انصراف دادند.

این مسئول با یادآوری اینکه به نسبت دوره‌های گذشته رد صلاحیت‌ها در مرحله هیئت اجرایی بسیار کم شده و باید شاهد اجرای مراحل بعدی تایید صلاحیت داوطلبان در شورای نگهبان باشیم، ادامه داد: بعد از رسیدگی به شکایت‌ها در این مرحله هیئت نظارت تا ۲۶ دی ماه فرصت بررسی صلاحیت داوطلبان مجلس را دارد و بعد از آن نیز تا ۱۶ بهمن ماه فرصت رسیدگی و اعلام نظر دوباره شورای نگهبان وجود دارد تا بالاخره اسامی نهایی داوطلبان مجلس ۲۷ بهمن ماه در قالب اعلامیه رسمی از سوی وزارت کشور اعلام شود.

مدیرکل سیاسی و انتخاباتی استانداری اردبیل با بیان اینکه زمان‌بندی و تقویم اجرایی انتخابات فضای خوبی را فراهم می‌ٱورد تا مرحله به مرحله کارها به انجام برسد، افزود: تلاش می‌کنیم تا ضعف‌ها و نقص‌های احتمالی را نیز برطرف کنیم.

ارسال نظرات