امام جمعه چهارباغ:

خون شیخ نمر،کاخ ظلم رژیم صهیونیستی آل سعود را خواهد شکست

امام جمعه چهارباغ گفت : جریان وهابیت تکفیری جریان مقبولی در جهان اسلام نیست و اسلام در سراسر جهان، دین صلح و مبارزه با خشونت و تروریسم و مبارزه با استکبار و ظلم است.
کد خبر: ۸۶۱۷۷۶۷
|
۱۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج،حجت الاسلام والمسلمین قادر محمدی امام جمعه در خطبه های این هفته نماز جمعه چهارباغ با اشاره به دیدار ائمه جمعه سراسر کشور با مقام معظم رهبری گفت: چهاردهم و پانزدهم دی‏ماه سال همدلی و همزبانی، تهران شاهد بیست و سومین گردهمایی سراسری ائمه جمعه کشور بود، ویژگی این مرحله از سمینار ائمه جمعه خوشه‏ گیری از منبع پرفیض ولایت و رهبری و تأکید معظم له بر رسالت و مأموریت راهبردی نمازجمعه به ‏عنوان قرارگاه ایمان، تقوا و بصیرت بود.
 وی ادامه داد :در کنار تمامی جلوه‏های ریز و درشت اجلاس، آنچه بیش از همه ذهن و دل شرکت‏کنندگان را به خود مشغول کرده بود، تعریف جدیدی بود که از شأن و جایگاه امامت جمعه توسط ولی امر مسلمین تحت عنوان قرارگاه ایمان، تقوا و بصیرت مطرح گردید.
 امام جمعه چهارباغ خاطر نشان کرد: علی‏رغم میل دشمنان و بدخواهان ملت ایران شبکه امامت جمعه اکنون به مهم‏ترین پشتوانه صددرصد مردمی برای نظام و انقلاب اسلامی درآمده است، شاید به‏خاطر همین پتانسیل و ظرفیت بوده است که در این شرایط حساسی که دین و ایمان و نهادهای انقلابی مورد تهاجم جدی دشمنان قرار گرفته است، مقام منیع ولایت حضرت امام خامنه ‏ای(مدظله العالی) با شناخت عمیق از این ظرفیت بزرگ مردمی، به‏جا و به‏هنگام، با طرح تعبیر قرارگاه که تعریف و الزامات خاص خودش را دارد، بر رسالت و مسؤولیت جایگاه نمازجمعه به ‏ویژه تریبون‏ داران و سنگربانان وعظ و خطابه آن، افزودند .
حجت الاسلام محمدی در ادامه با اشاره به بخش دوم سخنان مقام معظم رهبری در این دیدار گفت: از مهم‏ترین نکات بیان‏ شده در این دیدار درباره انتخابات بود که در نظام اسلامی از جایگاهی مهم و اساسی برخوردار است و رهبر معظم انقلاب خاطرنشان ساختند که انتخابات نعمت بزرگی است که باعث می‏شود مردم در وسط میدان بمانند.
 امام جمعه چهارباغ ادامه داد:رهبر معظم انقلاب در سخنان سابق خود فرموده بودند که انتخابات حق‏الناس است و عده‏ای از این سخن رهبر معظم انقلاب یک معنای ناقصی را اراده کرده و با تکرار آن سعی می‏کردند به ‏گونه ‏ای جلوه دهند که گویی نگرانی‏ای از سلامت انتخابات وجود دارد و با تکرار مکرر این عبارت چنین بیان می‏داشتند که گویی حق‏ الناس بودن انتخابات فقط به معنی آن است که نگرانی در مورد سلامت انتخابات وجود دارد در حالی که معظم له رعایت حق‏الناس در پذیرش داوطلبان صالح،رعایت حق‏الناس در رد داوطلبان ناصالح،رعایت حق‏الناس در امانت‏داری در آراءو رعایت حق‏الناس در پذیرش نتیجه آراء را نیز جزء حق الناس دانستند.
 خطیب جمعه چهارباغ افزود :آخرین توصیه رهبر معظم انقلاب، نسبت به مسأله تلاش دشمن برای توطئه و طمع دشمن برای صدمه زدن به نظام بود که فرمودند به انتخابات هم چشم طمع دوخته‏اند. ملّت ایران بایستی علی‏رغم دشمنان، حرکت خود را – چه در این انتخابات و چه در هر مسأله‏ی مهمّ دیگر اجتماعی – درست ضدّ خواست دشمن انجام بدهد و به دهان دشمن بکوبد.» خطیب جمعه چهارباغ دربخش دیگر خطبه ها با محکوم نمودن جنایات آل سعود در به شهادت رساندن مسلمانان به اعدام شیخ نمر گفت: جهان اسلام چه شیعه و چه سنی، نمایش خشونت‏آمیز رژیم سعودی را در به شهادت رساندن شیخ نمر نمی‏پذیرد و افکار عمومی حق‏طلب در جهان متوجه این اقدام شنیع و نفرت‏انگیز وهابیون حاکم بر سعودی می‏باشد.
 وی خاطر نشان کرد: نباید از این نکته غافل بودکه دشمنان اسلام سعی خواهندکردکه از این موضوع برای ایجاد تفرقه و دعوا بین شیعه و سنی استفاده یا به عبارت بهتر سوء استفاده به‏ عمل آورند، اما باید به هوش بود و نباید اجازه داد از این موضوع برای ایجاد شکاف بین شیعه و سنی استفاده شود.
 وی گفت : جریان وهابیت تکفیری جریان مقبولی در جهان اسلام نیست و اسلام در سراسر جهان، دین صلح و مبارزه با خشونت و تروریسم و مبارزه با استکبار و ظلم است.
جهان اسلام اولین قربانی خشونت و تروریسم‏ پروری است که شهید شیخ نمر نیز از این قاعده مستثنی نیست و بدون شک جریان خون مطهر شیخ نمر،کاخ ظلم رژیم خون آشام صهیونیستی آل سعود را خواهد شکست و سرزمین مطهر وحی از لوث وجود پلیدشان پاک خواهد گردید.
امام جمعه چهارباغ باانتقاد ازسکونت مجامع بین المللی مدعی حقوق بشر دربرابر جنایات آل سعود گفت: رفتارهای سعودی‏ها در حوزه‏ ی داخلی و خارجی همواره با ابتدایی ‏ترین معیارهای حقوق بشری در تضاد قرار داشته است.
 اعدام ‏های گسترده بدون برگزاری دادگاه‏های عادلانه، عدم حق دفاع، حمله به یمن و کشتار هزاران یمنی بی ‏گناه، استفاده از بمب ‏های خوشه‏ای در یمن، لشکرکشی به بحرین و سرکوب مردم این کشور، حمایت از تروریست‏ها و… همگی حکایت از بیگانگی آل‏سعود با مفهوم حقوق بشر دارد. اما نقش و نفوذ دلارهای نفتی عربستان در مجامع بین‏المللی باعث شده است تا این نهادهای حقوقی تنها به محکومیت ظاهری اقدامات عربستان بسنده کنند و حتی در تابستان گذشته ریاست یکی از پنل‏های حقوق بشری سازمان ملل به عربستان واگذار شد.




ارسال نظرات
پر بیننده ها