نماینده ولی فقیه در استان:

شناخت گروه‌های سیاسی لازم است اما نباید در آن‌ها ذوب شد

امام جمعه شهرکرد با تأکید بر اینکه شناخت گروهها و جناحهای سیاسی برای افراد جامعه بسیار ضروری و لازم است گفت: اما باید مواظب باشیم در آن‌ها ذوب نشویم.
کد خبر: ۸۶۱۷۷۶۹
|
۱۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج چهارمحال و بختیاری، حجت السلام و المسلمین محمد علی نکونام امروز در خطبه نماز جمعه شهرکرد اظهار کرد: همیشه در جامعه اسلامی فتنهگرانی وجود دارند که با بهانهجویی فتنه ایجاد میکنند.

وی تصریح کرد: گاهی اوقات حرفهایی به ظاهر پسندیده را انتخاب میکنند و امور جامعه اسلامی را دچار اختلال میکنند، اما این افراد نمیتوانند کار خود را در جامعه حق مدار به نتیجه برسانند چرا که حق خود را به یکباره نشان میدهد مانند 9 دی 88 که مردم غبار فتنه را کنار زدند و به میدان آمدند.

امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه، در جامعه حق مدار فتنه به نتیجه نمی رسد، بیان کرد: نصرت پروردگار شامل حال کسانی میشود که به دنبال حق هستند.

نماینده ولی فقیه در استان افزود: هرکسی باید هوشیاری و بصیرت در سایه ایمان داشته باشد زیرا در جامعه همیشه افرادی دوچهره و منافق وجود دارد.

نکونام با تاکید بر شناخت کامل گروه‌ها و جناح‌ها در نظام گفت: همه مردم جامعه باید ا گروه‌ها و جناح‌های موجود در جامعه شناخت داشته باشند اما نباید در این دستهبندی‌های سیاسی ذوب شد ولی باید آن‌ها را شناخت که فریب آن‌ها را نخوریم و بدانیم حرف کدام درست است و به اهداف نظام نزدیک‌تر است.

وی با بیان اینکه دستهبندیهای درون کشور را باید شناخت، خاطرنشان کرد: برای نمونه باید بدانیم که اصولگرا و اصلاحطلب واقعی کیست و هرکدام چه حرفی برای گفتن دارند و حرفهایی که به شاخص انقلاب و اسلام نزدیک است بپیوندیم و آنکه نزدیکنیست بپرهیزیم.

امام جمعه شهرکرد گفت: توصیه می‌کنم همه را به خواندن قرآن چراکه برای یک مقطع نازل نشده است و باید در آیات آن تأمل کنیم چراکه خود راهگشای امور است.

نکونام بیان کرد: دغدغه اهل تقوا باید این باشد که آیا از کارهای ایمانی و ایمانی که دارند لذت میبرند یا خیر و درصورتی که هیچ لذتی از کارهای ایمانی نمیبرد باید در کار خود تامل کند و آن را به عنوان دغدغه اصلی خود بداند.

نماینده ولی فقیه در استان یکی از مصادیق مهم اهل ایمان و تقوا را صیانت از انقلاب دانست و اظهار کرد: انقلاب یک مکتب اسلامی است و مانند حکومتهای پیشین نیست بلکه یک حقیقت و یک واقعیت به حق پیوسته است.

وی بیان کرد: اگر انقلاباسلامی را فقط به مثابه صرف یک حکومت به حساب آوریم حق مطلب را ادا نکردهایم.

امام جمعه شهرکرد خاطرنشان کرد: زمانی حکومت ارزش دارد که پرچم حق را بلند کند و انقلاب اسلامی ایران بخاطر اینکه پرچم حق را بلند کرده است دچار دشمنیها شده است.

نکونام با اشاره به خوشحالی شیخ نمر الباقرالنمر پس از شنیدن حکم اعدامش گفت: این عالم بزرگ و به معنای واقعی زکیه میدانست که این یک هدیه از پروردگار است بخاطر اینکه از مکتب اهل بیت و اسلام دفاع کرده است.

امام جمعه شهرکرد در بخش دیگری از سخنانش از 19 دی‌ماه 56 به‌عنوان یکی از روزهای مهم در پیروزی انقلاب اسلامی یاد کرد و افزود: بیش از 15 سال برنامهریزی حکومت پهلوی در این روز نقش برآب شد و اهداف شوم آنان مانند تیری به سنگ خورد که خود سرآغازی برای انقلاب اسلامی بود.

وی از 19 دی‌ماه به‌عنوان روزی که امت ثابت مرد نسبت به جایگاه رهبر خودش حساس است یاد کرد و بیان کرد: مردم ما نگذاشتند خون شهیدانشان توسط ستم و ستمگران پایمال شود و به همین خاطر پیروز شدند و مشخص شد امتی که آن‌چنان غیرتمند باشد که دفاع از رهبر و دفاع از شهدایش را وظایف جهادگونه برای خود بداند قطعاً پیروز میشود.

نماینده ولی فقیه در استان اقدام به موقع و ورود به صحنه را ویژگی دیگر 19 دی دانست و تصریح کرد: این‌گونه حرکات نشانه خدامحوری یک جامعه است مانند یومالله نهم دی‌ماه که مردم با بصیرت به میدان آمدند و فتنه را خنثی کردند.

نکونام گلپایگانی اذعان کرد: البته کنده شدن دندان طمع استکبار جهانی به معنای تمام شدن فتنهانگیزیهای آنان نیست بلکه در آن مقطع فتنه خنثی شد و آن فتنه از بین رفت.

ارسال نظرات