مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری اردبیل:

آماده‌باش نیروهای منابع طبیعی و آبخیزداری استان

نیروهای منابع طبیعی و آبخیزداری استان خود را به حال آماده‌باش درآورده‌اند تا با هرگونه آتش‌سوزی‌های احتمالی برخورد کرده و با آن مقابله کنند اما همچنان انتظار می‌رود شهروندان ما به وظیفه خود در مراقبت بیشتر از این شرایط عمل کنند.
کد خبر: ۸۶۱۸۲۸۳
|
۱۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گفت: هر چند ممکن است عده‌ای فکر کنند به دنبال بارش‌ها و نمناک بودن جنگل‌ها و مراتع احتمال آتش‌سوزی بسیار کم است اما بادهای شدیدی که این روزها در مناطق مختلف استان آغاز به وزیدن کرده است فضایی را به وجود آورده تا برگ‌های خشک و همچنین شاخه‌های شکسته شده زمینه ایجاد جرقه بیشتر و آتش‌سوزی‌های گسترده را فراهم آورند که از هموطنان انتظار می‌رود در صورت حضور در مناطق جنگلی و مرتعی از روشن کردن آتش‌ خودداری کنند.

وی افزود: اگر موارد ایمنی رعایت نشود زمینه آتش‌سوزی و شعله‌ور شدن آن در بخش‌های مختلف فراهم خواهد آمد چرا که خصوصیت آتش‌سوزی در جنگل‌ها به این شکل است که شعله‌های آتش به صورت عمقی و سطحی زمینه تشدید این شرایط را فراهم می‌آورد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل گفت: نیروهای منابع طبیعی و آبخیزداری استان خود را به حال آماده‌باش درآورده‌اند تا با هرگونه آتش‌سوزی‌های احتمالی برخورد کرده و با آن مقابله کنند اما همچنان انتظار می‌رود شهروندان ما به وظیفه خود در مراقبت بیشتر از این شرایط عمل کنند و با در نظر گرفتن شرایط اقلیمی که قطعا در محیط تاثیرگذار است وضعیت را بیش از گذشته رصد کنند.

هدایت با بیان اینکه در طول سال آتش‌سوزی‌های مختلف خساراتی در سطح استان وارد می‌کند که قطعا در فصول مختلف سال یگان حفاظت منابع طبیعی و نیروهای این مجموعه با هرگونه آتش‌سوزی و زمینه‌های ایجاد شده در این حوزه برخورد جدی‌تری را انجام می‌دهند، بیان کرد: مراقبت‌های بیشتر و پیگیری‌های مداوم در صیانت و حفاظت از عرصه‌های جنگلی و مراتع آغاز شده تا با هرگونه آتش‌سوزی، تخریب و تهدید مقابله جدی به انجام برسد.

این مسئول به بازپس‌گیری 2 هزار و 700 هکتار از عرصه‌‌های ملی در یک سال اخیر اشاره کرد و گفت: امسال برای حفاظت از عرصه‌های جنگلی برنامه‌های مختلفی را اجرا کرده و تا پایان سال نیز به اجرا درمی‌آوریم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل ادامه داد: در این رابطه نیز قرارداد واگذاری 17 هکتار زمین در احداث تله‌کابین با شهرداری اردبیل به دلیل مسدود بودن اجرای این پروژه لغو کردیم و مردم یقین داشته باشند تا با هرگونه سوءاستفاده از مراتع جنگل‌ها و منابع طبیعی برخورد کرده و اجازه تخریب آن را نخواهیم داد.

هدایت از هموطنان خواست تا خودشان با توجه به گستردگی جنگل‌ها و مراتع حفاظت و مراقبت واقعی را انجام دهند تا زمینه برخی سوءاستفاده‌ها برای افرادی که در کمین سوء بهره‌برداری از این منابع قرار گرفته‌اند به وجود نیاید.

ارسال نظرات