با حضور مسئولان استانی:

برگزاری مراسم تودیع و معارفه 5 مسئول در نمین

شهردار و سرپرست شهرداری نمین و رئیس شرکت مخابرات شهرستان تودیع شده و شهردار جدید نمین و سرپرست تعاون روستایی شهرستان نمین معارفه شدند.
کد خبر: ۸۶۱۹۲۶۷
|
۲۱ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از نمین، در جلسه شورای اداری شهرستان نمین با اهدای لوحی از زحمات رستم فتحی شهردار اسبق نمین، سید احمد موسوی سرپرست اسبق شهرداری نمین، منصور پورجم رئیس شکرت مخابرات شهرستان قدردانی شده و مرتضی مقدم و عابدی به ترتیب به عنوان شهردار جدید نمین و سرپرست تعاونی روستایی معرفی شدند.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری اردبیل در جلسه شورای اداری شهرستان و مراسم معارفه شهردار جدید نمین اظهار کرد: شورا و شهرداری پایه توسعه شهری بوده و در وضعیت فعلی که منابع مالی و انسانی حرف اول را میزند، شهرداری ها با مشکلات شدید مالی گریبان گیر هستند

فرزاد قلندری گفت: شهرداری در خدمات رسانی به مردم و در صف اول بوده و عملکرد شهرداری ها ویترین عملکرد نظام است.

وی افزود: شهردار جدید نمین نباید عامل تنش و اختلاف باشد و با توجه به اینکه فرصت برای خدمت محدود است باید از این فرصت نهایت بهره برداری را کرده و با برنامه ریزی پیش برود.

*اداره شهرداری ها توسط دولت

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری اردبیل گفت: بعضی از شهرداری ها را دولت اداره می کند و برخی شهرداری ها در تامین حقوق پرسنل و منابع مالی برای خدمات روزانه شهری دچار مشکل هستند.

وی گفت: سال گذشته 115میلیارد تومان برای شهرداری ها کمک محقق شده داشته ایم و امسال نیز تا به امروز نزدیک به 50 میلیارد تومان برای شهرداری های استان کمک شده است.

*خواسته های استاندار اردبیل از شهردار جدید نمین

قلندری اظهار کرد: بنده از شهردار جدید چندین خواسته دارم که آنها نیز خواسته استاندار اردبیل است و آن اینکه برای توسعه شهر برنامه ریزی لازم بوده و شهردار جدید باید با برنامه محوری پیش رفته و برای اولین بار برای شهر نمین یک برنامه پنج ساله آماده کند تا در این مود پتانسیل‌ها و نیازهای شهر نمین رفع شود و تکلیف مدیریت شهری مشخص باشد.

وی افزود: اولویت بعدی  باید به مسایل فرهنگی شهر متمرکز شود و واقعیت این است که هویت اسلامی در بعضی از شهرها به حلقه مفقوده تبدیل شده است.

وی بیان کرد: باید برای شهرداری هزینه های پایداری ایجاد شود و در مقابل از هزینه‌های اضافی اجتناب شود.

*مردم فعالیت های مسئولان و شوراها را رصد می کنند

امام جمعه شهرستان نمین نیز پیش از این در جلسه شورای اداری شهرستان نمین اظهار کرد: مسئولان باید با مدیریت جهادی فعالیت کرده و با شور انقلابی در جهت تحقق اسلام گام بردارند.

حجت الاسلام  صفر یوسف‌زاده با بیان اینکه مردم همه فعالیت های مسئولان را رصد می کنند، گفت:  تنها وظیفه مسئولان و شوراها خدمت به مردم  است و نباید در ایام انتخابات نسبت به برگزاری جلسات و تبلیغات انتخاباتی برای کاندیداها اقدام کنند.

*شوراها از کاندیدا یا جناح خاصی حمایت نکنند

وی گفت: شوراهای اسلامی متعلق به مردم بوده و نباید از کاندیدا یا جناح خاصی حمایت یا فعالیت های تبلیغاتی کنند.

حجت الاسلام  یوسف زاده گفت: مگر کار نمایندگان مجلس عزل و نصب مدیران بوده که نسبت به تهدید مسئولان اقدام می کنند، اینگونه افراد در جامعه التهاب آفرینی و کارشکنی می کنند.

*شناسایی صندوق های پرتنش انتخاباتی در نمین

پیش از این نیز فرماندار شهرستان نمین با اشاره به انتخابات پیش رو اظهار کرد: دولت تدبیر و امید از ابتدا به مردم قول داده که صادقانه و با امانتداری با آنها صحبت کرده و راستگویی را سرلوحه برنامه های خود قرار خواهد داد.

فرهاد عبدالعلی‌پور گفت: در سطح شهرستان نمین صندوق های پرتنش شناسایی شده و برنامه ریزی های لازم صورت جهت فراهم کردن محیطی آرام برای انتخابات اقدام شده است.

*مسئولان و هیئت اجرایی انتخابات از ایجاد شایعه خودداری کنند

وی افزود: روسای ادارات و هیئت اجرایی باید از تبلیغات انتخاباتی کاندیدها به دور بوده و از ایجاد هرگونه شایعه ای جلوگیری کنند.

فرماندار نمین بیان کرد: دولت از کاندیدای خاصی حمایت نمی کند چرا که هیچ گاه با تبلیغ چند کاندیدا دیگر کاندیدها را با خود مخالف نخواهد کرد.

وی گفت: سرلوحه کار مسئولان باید عقلانیت همراه با تقوا باشد و باید مردم سخنان خود را آزادانه بیان کنند چرا که اگر یکی از این دو نباشد اختلاس های گذشته در حال حاضر نیز اتفاق خواهد افتاد.

*رعایت خط قرمزها توسط هیئت اجرایی

عبدالعلی پور اظهار کرد: هیئت اجرایی شهرستان نمین در انتخابات خط قرمزهای که نشات گرفته از فرامین امام، رهبری و خون شهدا است را رعایت خواهد کرد.

*اندیشه و سیره امام راحل در زندگی عموم عملی شود

وی در خصوص پیش رو بودن دهه مبارکه فجر گفت: انقلاب اسلامی میراث گران بهای حضرت امام خمینی (ره) و نتیجه جان فشانی های خون شهدا بوده و این ایام متعلق به عموم مسئولان و مردم است.

فرماندار نمین گفت: باید اندیشه ها و سیره امام راحل را در زندگی عملی و نسبت به ترویج آنها اقدام کنیم.


ارسال نظرات