با تکرار ادعاها درباره برنامه موشکی ایران

نیویورک تایمز: هم باید تحریم‌های ایران را برداریم و هم تحریم‌های تازه اعمال کنیم

روزنامه آمریکایی در مطلبی با تاکید بر لزوم اعمال تحریم‌های تازه علیه ایران به دلیل فعالیت‌های موشکی، برنامه موشکی دفاعی این کشور را «غیرقابل قبول» خواند.
کد خبر: ۸۶۱۹۷۰۵
|
۲۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، در ادامه مواضع غربی‌ها در قبال برنامه موشکی ایران، روزنامه آمریکایی بر لزوم اعمال تحریم‌های تازه علیه تهران در حوزه موشکی تاکید کرد.

«نیویورک تایمز» در مطلبی با عنوان «دیگر برنامه مخوف تسلیحاتی ایران» نوشت: «آیا آمریکا باید تحریم‌های ایران را بردارد یا اینکه تحریم‌های جدیدی اعمال کند؟ پاسخ کوتاه آن است که دولت اوباما باید هر دو کار را انجام دهد».

در این یادداشت با تاکید بر آنکه بر اساس قول داده شده در برجام، آمریکا باید از زمان اجرایی شدن آن، تحریم‌های ایران را بردارد، آمده است: «شاید این کار تا اوایل هفته آینده عملی شود. دولت اوباما عاقلانه در حال برنامه‌ریزی برای مجموعه‌ای از تحریم‌های جدید در پاسخ به دو آزمایش‌ اخیر موشکی بالستیک است».

این روزنامه آمریکایی در ادامه مطلب تصریح کرد: «منتقدان ایران و توافق هسته‌ای می‌گویند آزمایش‌های موشکی اثبات آن است که توافق شکست خورد اما پایان دادن به تولید موشک‌های بالستیک ایران، مورد نظر و تمرکز توافق هسته‌ای نبود. تهدید بزرگتر ایران،‌ برنامه هسته‌ای آن بود».

نیویورک تایمز نوشت: «دولت اوباما تصریح کرده که حتی پس از رفع طاقت‌فرساترین تحریم‌هایی که بر اساس توافق هسته‌ای رفع می‌شود، تحریم‌های برنامه موشکی، تروریسم و حقوق بشر در قبال ایران باقی می‌ماند. توافق هسته‌ای تحریم‌های موشکی بالستیک سازمان ملل را طی ۸ سال برداشته می‌شود اما تحریم‌های آمریکا روی شرکت‌هایی که به ایران سلاح می‌فروشند، باقی خواهد ماند».

این روزنامه با اشاره به طرح تحریم‌های تازه علیه ایران به دلیل برنامه موشکی که در ابتدا به اطلاع کنگره رسید و سپس، اعلام از سوی کاخ سفید تا اطلاع ثانوی به تعویق افتاد، نوشت: «در حالی که درباره تاخیر توضیح داده نشد، اما باید گفت که این یک لحظه حساس و شکننده است و این درست است که باید منتظر ماند چرا که ایران در آستانه اجرای توافق هسته‌ای است».

روزنامه آمریکایی تصریح کرد: «تحریم‌های جدید ایران به واسطه موشک‌های بالستیک همچنان باید پیگیری شود. افراد و نهادهایی که مسئول برنامه موشکی ایران هستند، سال‌ها پیش تحریم شدند. تحریم‌های جدید روی ۱۱ فرد و موسسه جدید اعمال و به لیست قدیمی اضافه خواهد شد».

نیویورک تایمز در پایان البته هشدار داد: «البته تحریم‌ها نباید چنان طاق فرسا باشد که ایران از نفع‌جویی ناشی از کاهش تحریم‌های هسته‌ای بی بهره بماند. البته این(اعمال تحریم‌ها) روش مهمی برای توقف فعالیت‌های غیرقابل قبول ایران است».

ارسال نظرات