رئیس هیئت نجات غریق و غواصی اردبیل:

برنامه ریزی برای ارتقاء آموزش های شنا و غریق نجات

در فصل تابستان استعدادیابی برای نجات‌غریقی در استان اردبیل انجام دادیم و کسانی که در سن پایین و دارای استعداد در این زمینه بودند را ثبت‌نام کرده و سعی می‌کنیم که کلاس‌های آموزشی برای این رشته را افزایش دهیم.
کد خبر: ۸۶۱۹۹۶۱
|
۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، صابر تعلیمی در نشست خبری با خبرنگاران استان اظهار داشت: استخر شهید رجب زاده اردبیل از اوایل تیرماه به صورت مزایده‌ای به هیئت نجات‌غریق و غواصی استان اردبیل واگذار شده است که سعی داریم با برگزاری آموزش‌های شنا و شیرجه و نیز انجام استعدادیابی در این استخر، بتوانیم به اهداف هیئت استان در رابطه با آموزش مناسب و کشف استعدادها برای نجات غریقی اقدام کنید.

وی گفت: در حال حاضر حدود 415 نفر از آقایان و بیش از 100 نفر از بانوان در استان اردبیل در امر نجات‌غریقی فعال بوده و دارای مدرک این رشته هستند و در هر استخر استان اردبیل به طور متوسط 2 نفر نجات‌غریق در سطح استان اردبیل کار می‌کنند.

رئیس هیئت نجات غریق و غواصی استان اردبیل افزود: در فصل تابستان استعدادیابی برای نجات‌غریقی در استان اردبیل انجام دادیم و کسانی که در سن پایین و دارای استعداد در این زمینه بودند را ثبت‌نام کرده و سعی می‌کنیم که کلاس‌های آموزشی برای این رشته را افزایش دهیم.

تعلیمی تصریح کرد: کلاس‌های آموزشی هیئت نجات‌غریق و غواصی استان اردبیل در 3 سطح مقدماتی، تکمیلی و پیشرفته برگزار می‌شود که حدودا 3 ماه زمان نیاز است تا یک فرد بتواند در مرحله آموزش پیشرفته شرکت کند.

وی در رابطه با وضعیت رشته غواصی در استان اردبیل، بیان کرد: در حال حاضر فقط 21 غواص در بخش آقایان در سطح استان اردبیل فعالیت می‌کنند که در بخش بانوان هیچ غواصی در استان نداریم.

ارسال نظرات