کوثری در گفتگو با بسیج تاکید کرد

اقدامات صورت گرفته در اراک؛ خلاف شروط 9 گانه

رئیس کمیته دفاعی مجلس تاکید کرد: اقدامات صورت گرفته در اراک با توجه به اینکه هنوز قراردادی بسته و قطعی نشده، خلاف فرمایشات مقام معظم رهبری در شروط 9گانه است.
کد خبر: ۸۶۲۰۱۴۸
|
۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۴
محمد اسماعیل کوثری عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج در واکنش به اقدامات صورت گرفته توسط دولت در رابطه با قلب راکتور اراک تصریح کرد: این اقدامات با توجه به اینکه هنوز قراردادی بسته و قطعی نشده، خلاف فرمایشات مقام معظم رهبری در شروط 9گانه است.

کوثری با اشاره به بازدید چند وقت پیش خود از راکتور اراک  گفت: هنگام بازدید از راکتور اراک متوجه شدیم کارهای مقدماتی انجام شده بود.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس درخصوص بازدید امروز از سایت هسته ای فردو که به نام شهید علی‌محمدی است بیان کرد: حدود 1600 سانتریفیوژها از آنجا جمع آوری شده و 1044 دستگاه نیز مانده که آن هم گاز یا اورانیوم داخل آن نبود و چهار آبشار آن می‌چرخید و دو آبشار دیگر غیرفعال و بدون وصل شدن به سیستم سرپا بود و در اصل 10 سایت و آبشار هم جمع شده و کنارگذاشته شده بود.

رئیس کمیته دفاعی مجلس تاکید کرد: تیم نظارت کننده ای که مقام معظم رهبری مشخص کرده اند، باید این مسئله را پیگیری کنند و در این راستا پاسخگو باشند.

کوثری در خاتمه یادآورشد: کمیسیون امنیت ملی نیز قطعا این مسئله را پیگیری می کند و گزارشی خواهیم نوشت و به مسئولین مربوطه این مسئله را تاکید می کنیم که باید محکم کاری صورت می گرفت و قبل از هر اقدامی در رابطه با قلب راکتور اراک قرارداد منعقد می شد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار