مدیر هماهنگی جهاد کشاورزی اردبیل:

برگزاری گارگاه آموزشی کشت گیاه در خلخال

مسئولان و متولیان در این حوزه، محققان و پژوهشگران مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان، کارشناسان مدیریت ترویج جهاد کشاورزی و نیز اعضای صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی از شرکت‌کنندگان در این کارگاه آموزشی بودند.
کد خبر: ۸۶۲۰۶۲۸
|
۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، علیرضا خواجوی در جلسه بررسی توسعه کشت گیاهان دارویی در اردبیل اظهار داشت: برای اینکه بتوانیم شاهد توسعه کشت گیاهان دارویی در استان با کیفیت مناسب و مطلوب باشیم کارگاه آشنایی با فنون جمع‌آوری این گونه گیاهان در شهرستان خلخال برگزار شد.

وی با اشاره به شرکت‌کنندگان در این کارگاه بیان کرد: مسئولان و متولیان در این حوزه، محققان و پژوهشگران مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان، کارشناسان مدیریت ترویج جهاد کشاورزی و نیز اعضای صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی از شرکت‌کنندگان در این کارگاه آموزشی بودند.

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل با اشاره به سرفصل‌های آموزشی ارائه شده در این کارگاه تصریح کرد: روش‌های مختلف عمل‌اوری گیاهان دارویی و نحوه تهیه آنها به‌ویژه عرق‌گیری این گیاهان از جمله آموزش‌هایی بود که در این کارگاه به شرکت‌کنندگان ارائه شد.

خواجوی با اشاره به نقش توسعه کشت و عمل‌آوری گیاهان دارویی در اشتغال در منطقه گفت: با توجه به اینکه زنان روستایی در زمینه جمع‌آوری گیاهان دارویی فعالیت‌های فراوانی دارند می‌توان در این زمینه برای آنها درآمدزایی مناسبی کرده و آنها را به مرحله توانمندی برسانیم.

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل با اشاره به اجرای طرح بین‌المللی تله فود برای زنان روستایی افزود: این طرح با استفاده از اعتبارات سازمان خواربار جهانی و سازمان جهاد کشاورزی با هدف توسعه کشت گیاهان دارویی در استان نیز اجرا شده است.

وی با اشاره به راهکارهای توسعه کشت گیاهان دارویی و درآمدزایی در این حوزه اظهار کرد: شرکت در نمایشگاه‌های استانی، منطقه‌ای، ملی، کشت و کار گیاهان داروئی از جمله کشت آویشن باغی، گل گاو زبان، گل همیشه بهار و بازدیدها از آموزش‌های ترویجی از جمله راهکارها در این حوزه است.

ارسال نظرات