استاندار یزد:

زمینه شکوفایی استعدادهای دانش‌آموزان در مدارس هوشمند فراهم شود

استاندار یزد با اشاره به ضرورت آینده‌نگری در طرح هوشمندسازی سیستم آموزشی مدارس گفت: زمینه شکوفایی استعدادهای بومی دانش‌آموزان در مدارس هوشمند فراهم شود.
کد خبر: ۸۶۲۰۷۷۰
|
۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد: سیدمحمد میرمحمدی پیش از ظهر امروز در نشست شورای آموزش و پرورش استان یزد با بیان اینکه در عصر امروز آمادگی دانش‌آموزان در استفاده از تکنولوژی‌ نوین بیشتر از معلمان است، اظهار داشت: کنترل و برنامه‌ریزی در راستای نحوه استفاده از تکنولوژی نوین بین دانش‌آموزان ضروری است.

استاندار یزد با اشاره به اهمیت فراگیری استفاده از شبکه‌های مجازی گفت: تولید محتوای آموزشی در بستر شبکه‌های مجازی برای دانش‌آموزان از جمله مهمترین وظایف مسئولان و دست‌اندرکاران طرح هوشمندسازی سیستم آموزشی است.

میرمحمدی برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه معلمان در راستای تقویت طرح هوشمندسازی سیستم آموزشی مدارس افزود: زیرساخت های فرهنگی، آموزشی و تربیتی به منظور مدیریت کامل و صحیح شبکه‌های مجازی ایجاد شود.

وی بحث محتواسازی را از جمله مهمترین راهکارهای مدیریت و کنترل شبکه‌های مجازی دانست و بیان کرد: مشارکت عمومی نقش موثری در کنترل و هدایت سیستم آموزشی در فضای مجای ایفا می کند.

استاندار یزد با اشاره به ضرورت آگاه‌سازی اقشار مختلف جامعه در مورد نحوه و هدف از اجرای طرح هوشمندسازی سیستم آموزشی مدارس تصریح کرد: زمینه شکوفایی استعدادهای بومی دانش‌آموزان در مدارس هوشمند فراهم شود.

میرمحمدی دراختیار گذاشتن امکانات و منابع آموزشی لازم برای استفاده استعدادهای مختلف را از جمله ویژگی‌های اجرای طرح هوشمندسازی سیستم آموزشی در کشور عنوان کرد و اظهار داشت: اجرای کامل و صحیح طرح هوشمندسازی آموزشی نقش مهمی در خودسازی دانش‌آموزان مقاطع تحصیلی مختلف ایفا می کند.

وی با اشاره به اهمیت آشنایی دانش‌آموزان باظرفیت‌های علمی، دینی و اجتماعی بومی در راستای حفظ و ارتقای دستاوردهای علمی هر منطقه ادامه داد: طرح تهیه تبلت دانش‌آموزی با محتوای بومی از جمله راهکارهای ارتقای سیستم آموزشی در مدارس است.

استاندار یزد با اشاره به ضرورت ارتقای بینش علمی، سیاسی و اجتماعی دانش آموزان در مقاطع تحصیلی مختلف گفت: آینده‌نگری، سرعت پیشرفت فناوری، برنامه‌ریزی برای آمادگی لازم در سطح فرهنگیان و تأمین زیرساخت‌های لازم در راستای هوشمندسازی سیستم آموزشی در مدارس انجام شود.

 

ارسال نظرات