خبرهای داغ:
سخنگوی شورای اسلامی کلان شهر تبریز:

میراث فرهنگی مانع از خدمات شهرداری در دو کمال شد

کد خبر: ۸۶۲۰۷۷۸
|
۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۷

خبرگزاری بسیج: سخنگوی شورای اسلامی شهر تبریز گفت: مسئولان ذیربط مقبره دو کمال علیرغم هماهنگی های لازم مانع از ارائه خدمات توسط شهرداری در این مجموعه شدند.

به گزارش خبرگزاری بسیج در آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی تبریز، حبیب شیری آذر در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به بازدید اخیر جمعی از اعضای شورای شهر به همراه شهردار تبریز از وضعیت مقبره دو کمال گفت: مسئولان ذیربط علیرغم هماهنگی های بوجود آمده از خدمات رسانی شهرداری در مقبره دو کمال جلوگیری کرده و مانع از رسیدگی شهرداری به وضعیت نابسامان این مجموعه شدند.

وی مدیران میراث فرهنگی را مسئولان جلوگیری از خدمات دهی شهرداری در این مجموعه دانست و تاکید کرد: مقبره دو کمال در حال حاضر توانایی تبدیل شدن به یک قطب گردشگری را ندارد و مجموعه شورا و شهرداری تلاش داشتند این مقبره را تا آغاز تعطیلات سال جدید برای ارائه خدمات به گردشگران آمده کنند.

وی با اظهار تاسف از ناهماهنگی مدیران میراث فرهنگی تصریح کرد: مجموعه شورا و شهرداری خود را موظف به حراست از میراث فرهنگی این شهر می دانند و در سال های اخیر با تملک چندین خانه قدیمی در آستانه تخریب و احیای آن ها، برداشتن دیوارهای ارگ، احیای مجموعه مقبره الشعرا و .... حسن نیت و اقدام عملی خود را نشان داده است.

شیری آذر خاطر نشان کرد: شورا و شهرداری در این زمینه سیاست خود را با برنامه ریزی و تلاش بیشتر ادامه خواهد داد و انتظار دارد مدیران محترم میراث فرهنگی از فرصت بوجود آمده نهایت استفاده را به منظور مرمت و احیای آثار تاریخی بکنند.

سخنگوی شورای شهر تبریز با بازخوانی اهمیت تعامل بین دستگاه های مختلف برای آماده سازی شهر برای سال 2018 خاطرنشان کرد: امیدواریم مدیران محترم میراث فرهنگی و سایر سازمان های شهری تعامل بیشتری با مجموعه شورا و شهرداری داشته باشند تا بتوانیم زیرساخت های لازم در حوزه گردشگری را آماده کنیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار