معاون وزیرآموزش و پرورش در یزد:

سند فناوری اطلاعات آموزشی در وزارت آموزش و پرورش تدوین شد

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به ضرورت ایجاد زیرساخت‌های استفاده از تکنولوژی نوین در سیستم آموزشی مدارس گفت: ظرفیت‌های بومی برای تولید محتوای آموزشی به کار گرفته شوند.
کد خبر: ۸۶۲۰۷۸۲
|
۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد: حجت الاسلام و المسلمین محی‌الدین محمدیان پیش از ظهر امروز در نشست شورای آموزش و پرورش استان یزد با بیان اینکه امروز توسعه مشارکت یک امرضروری از لحاظ فرهنگی و تربیتی است، اظهار داشت: مشارکت بحران و اقتصادمدار، از جمله مهمترین عامل عدم موفقیت مشارکت در آموزش و پرورش است.

معاون وزیرآموزش و پرورش با اشاره به ضرورت ترویج نگاه آموزشی و تربیتی در جذب مشارکت‌های عمومی مدارس گفت: بحث هوشمندسازی سیستم آموزشی آموزش و پرورش از جمله راهکارهای ارتقای سطح آموزشی، فرهنگی و تربیتی مدارس است.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی وزارت آموزش و پرورش افزود: توجه به فرهنگ استفاده از تکنولوژی‌های نوین در جامعه به ویژه بین دانش‌آموزان ضروری است.

محمدیان برطرف کردن ترافیک‌آموزشی، صرفه‌جویی در مصرف منابع و تسهیل کردن روند ارائه خدمات را از جمله ویژگی‌های استفاده از تکنولوژی نوین در مدارس عنوان کرد و اظهار داشت: سند فناوری اطلاعات آموزشی فاوا در وزارت آموزش و پرورش تدوین شد.

وی فرهنگ مناسب برای استفاده از تکنولوژی‌های نوین آموزشی، آموزش منابع انسانی، پژوهش‌های آینده‌نگر با هدف سرمایه‌گذاری آینده و تضمین مالکیت فکری را از جمله ضرورت‌های تأمین زیرساخت لازم به منظور اجرای طرح هوشمندسازی سیستم آموزشی در مدارس دانست.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به ضرورت تولید محتوای آموزشی ویژه دانش‌آموزان در بستر فضای مجازی خاطرنشان کرد: اتصال مدارس به فضای مجازی از جمله راه‌های ایجاد عدالت آموزشی در مدارس است.

محمدیان با اشاره به اهمیت اتصال 50 هزار مدرسه در سطح کشور به فضای مجازی ادامه داد: از استعدادهای بومی در راستای تولید محتوا در بستر فضای مجازی و شبکه‌های فراگیر دانش‌آموزی استفاده شود.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به ضرورت کنترل بازی‌های الکترونیکی در راستای اجرای طرح هوشمندسازی سیستم آموزشی مدارس گفت: تدوین برنامه‌های غیررسمی آموزشی در دستور کار این سازمان است.

 

ارسال نظرات