سردار سلامی در سومین یادواره شهدای قرآنی:

۹ دی کاخ رویاهای دشمن را فرو ریخت

جانشین فرمانده کل سپاه گفت: ۹ دی تنها در یک روز غیرت، جوانمردی و شکوه حضور ده ها میلیونی، آرزوی های دشمن را فروریخت و کاخ رویاهای آن را خراب کرد.
کد خبر: ۸۶۲۱۱۹۳
|
۰۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۰
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی رزمایش به نقل از  بسیج پرس؛ سردار سرتیپ پاسدار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران در سومین یادواره شهدای قرآنی (سوره های سرخ) که در فرهنگسرای بهمن برگزار شد با تبریک میلاد پیامبر اکرم (ص) و امام جعفرصادق (ع) اظهار داشت: ما در اینجا جمع شده ایم تا از کسانی که پایه های حقیقی هویت ملی و دینی ما را تشکیل داده اند، ‌تجلیل کنیم. کسانی که از آرزوهای خود گذشتند و جوهره عمر خود را برای اسلام گذاشتند، جوانان برومندی که مفسر حقیقی عالم به قرآن شدند و با اقتدا به اصحاب عاشورا امامشان را تنها نگذاشتند و برای یک ملت عزت، اقتدار و سربلندی آفریدند و ضامن جاودانه امنیت ایران شدند.
 
وی ادامه داد: شهدای قرآنی با قرآن پیوند ناگسستنی داشتند و سرشتشان با آیات وحی عجین شده بود و خداوند از آن ها در قرآن به عنوان پاکیزگان نام برده است.
 
جانشین فرمانده کل سپاه با تاکید بر اینکه هر انسانی با قرآن مانوس شود پاک و پاکیزه است، تصریح کرد: شهدای قرآنی پیش از ریخته شدن خون پاک، به تعبیری جلوه های انسانی آیات الهی بودند، آن ها به واسطه قرآن و پیامبر خدا هدایت شدند بنابراین همه صفات نیک بر قامت،‌ افکار، اخلاق، معرفت و شناخت شهدا قابل رؤیت ‌بودند و به همین خاطر برای جوانان به عنوان یک الگوی درخشان هستند.
 
وی ادامه داد:‌ خوشا به سعادت شهدا که به آیات جهاد عمل کردند و همواره زنده و جاودانه هستند.
 
سردار سلامی با اذعان به این امر که اسلام از آغاز بعثت رسول الله (ص) راه جهانی شدن خود را پیش گرفته و جهان را تحت تاثیر قرار داده است، بیان داشت: انقلاب اسلامی نیز به رهبری امام خمینی (ره) و رهبری امام خامنه ای دوره درخشان دیگری را از تاریخ اسلام رقم زد و در این دوره جهاد و شهادت است که عامل سعادت و عزت مسلمانان در مقابل ابرقدرت هاست.
 
جانشین فرمانده کل سپاه با تاکید بر جایگاه و اجر بالای شهدا اظهار داشت: اجر پدران شهدا و مادرانشان نیز کمتر از شهدا نیست و شهادت اوج تعالی انسان است و بالاتر از آن هیچ خیر و نیکی وجود ندارد و اجر کسانی که همسران و فرزندان خود یعنی همه آرزوهای خود را روانه میدان های نبرد کردند نیز عظیم و بالاست.
 
سردار سلامی با اشاره به حماسه ۹ دی بیان داشت: ما امروز در یکی از استثنایی ترین روزهای تاریخ هستیم، روزی که همه سرمایه های استعمار برای بازگشت به ایران و تسلط بر انقلاب و فرو بردن ملت در جهل و نابودی با حرکت اعجاز آفرین ملت دفن شد. ۹ دی روز جاودانه ای در تاریخ 36 ساله مبارزات ملت ایران با استکبار جهانی است که توانستیم در این روز دشمن را شکست دهیم.
 
وی ادامه داد:‌ ملت ایران در جنگ تحمیلی هشت سال مبارزه کردند تا به پیروزی رسیدند و سال ها طول کشید تا در نبرد اقتصادی به توفیقاتی برسند و امروز نفوذ انقلاب اسلامی از شرق اروپا و دریای مدیترانه تا یمن، بحرین،‌ لبنان و اقصی نقاط جهان رسیده است اما در ۹ دی تنها در یک روز غیرت، جوانمردی و شکوه حضور ده ها میلیونی آرزوی های دشمن را فروریخت و کاخ رویاهای آن را خراب کرد بنابراین استکبار فهمید نه کشور ما قابل اشغال است و نه قلب ملت ایران و هرگز به آن ها اجازه نخواهد داد ولی امر زمان در مقابل دشمن تنها بماند. این پیام ۹ دی بود که همه جهانیان از آن مطلع شدند.
 
جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه از ۹ دی به بعد روند مبارزه ملت ها با استکبار متفاوت شده است، اظهار داشت: امروز انقلاب اسلامی بسیار قدرتمندتر و توانمندتر از گذشته شده و ملت ایران دیگر تنها نیست زیرا جوانان یمن، لبنان و سوریه آرمان های انقلاب را فرا گرفته و به میدان عمل برای مقابله با استکبار آمده است.
 
وی ادامه داد:‌ امروز یک قطب جدید در مقابل استکبار جهانی به وجود آمده و دشمنان انقلاب اسلامی می دانند که باید در همه جا به این قدرت احترام بگذارند و در مذاکرات بین المللی که برای حل مسائل منطقه شکل می گیرد یک طرف این مذاکرات جمهوری اسلامی  است و استکبار می داند بدون حضور ایران نمی توان مسائل را حل کرد، دشمن ما از مرزهای بزرگی عبور کرده و دشمنان ایران با مشکلات بزرگی روبرو هستند و اسلام به عنوان یک حقیقت قدرتمند تبدیل شده است.
 
سردار اسلامی در پایان تاکید کرد: شرط تداوم قدرت و سرافرازی ملت ایران استفاده از تجربیات گذشته و حرکت در پشت سر ولایت فقیه است.
 
 
انتهای پیام/
ارسال نظرات