دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران :

دولت تکمیل بانک اطلاعاتی کارگران را به خاطر انتخابات متوقف کرد

دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران با اشاره به اینکه بانک اطلاعاتی کارگران مورد حمایت دولت قرار نگرفت گفت: همواره دولت‌ها در شناسایی کارگران زیرزمینی دچار ضعف بوده اند. این دولت به خاطر مسائل انتخاباتی طرح را فعلاً متوقف کرد.
کد خبر: ۸۶۲۱۵۲۲
|
۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج،هادی ابوی با اشاره به اینکه درباره بانک اطلاعاتی وزارت کار همکاری نکرد گفت: یکی از دلایل عدم حمایت از این طرح فضای انتخابات بود. از آنجایی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرده‌اند که با توجه به در پیش بودن انتخابات، تمامی فعالیت های تبلیغاتی کارمندان ممنوع است، به ما هم گفتند شماره کارگران را برای فعالیت انتخاباتی می‌خواهید و ادامه کار فعلاً متوقف شد.

 وی گفت:قصد کارگران استفاده ابزاری نبود. تلاشمان ساماندهی کارگران غیر رسمی بود. کارگران غیر رسمی همواره یکی از معضلات بازار کار هستند. همواره دولت‌ها در شناسایی کارگران زیرزمینی دچار ضعف بوده اند و این ضعف موجود در سیستم اطلاعاتی دولت، این قشر از جامعه که پشتیبانی قانون را هم دریافت نمی‌کنند بیش از سایر اقشار جامعه کارگری متحمل فشارهای اقتصادی کرده است.

دبیر کل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران اظهار داشت:یکی از مشکلات عمده کارگران موقت بودن قراردادهای آنهاست. 93 درصد کارگران کشور دارای قراردادهای موقت هستند و برای حل این مشکل  تاکنون قانون مشخصی برای ساماندهی کارگران پنهان وجود نداشته است . بحث کارگران پنهان، مختص کشور ما نیست و این مشکلی است که همه کشورها  با آن درگیر هستند.

ابوی بیان کرد: اگر این طرح انجام می‌شد،کارگران از کارت های هوشمند بهره‌مند می‌شدند و می‌توانستند خدمات حمایتی بسیاری را داشته باشند، این کارت 18 تا 20 کارکرد داشت. امکان واریز تمامی دریافتی‌ها به این کارت، فراهم شدن امکان حضور و غیاب و بازرسی‌های کارگران، عضویت در تشکل‌های کارگری، شناسایی کارگران و مشمولان قانون کار از جمله امکانات این کارت‌ها بود که متأسفانه متوقف شد.

ارسال نظرات