مدیرعامل ستاد دیه استان اردبیل:

نقش آموزش مهارت‌های زندگی در کاهش اختلافات

اگر می‌خواهیم میزان آمار زندانیان مالی و جرایم غیرعمد و مهریه و تصادفات کاهش یابد، باید در بحث اطلاع‌رسانی از قوانین، آموزش مهارت‌های اساسی زندگی، سبک زندگی ایرانی و اسلامی آموزش و توانمندسازی‌های لازم در سطح جامعه گسترش یابد.
کد خبر: ۸۶۲۱۷۶۰
|
۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، مسعود انزابی در جلسه بررسی روند آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد در اردبیل اظهار داشت: با توجه به اینکه منابع و اعتبارات ستاد دیه محدود است، نیازمند همکاری و مشارکت مددجویان در جلب رضایت شاکیان پرونده هستیم.

وی با اشاره به چگونگی اعطای تسهیلات و فرایند آزادسازی زندانیان تصریح کرد: متأسفانه سقف محکومیت مالی تعداد قابل توجهی از پرونده‌ها به اندازه‌ای بالا است که مددجویان باید علاوه بر جلب گذشت شکات، پرداخت بخشی از دیون خود را تقبل کنند تا باقیمانده محکومیت مالی آنها از طریق معرفی به بانک‌های عامل استان برای دریافت تسهیلات با کارمزد 4 درصد و نیز مساعدت‌های ستاد دیه تأمین شود.

انزابی با اشاره به عملکرد ستاد دیه استان اردبیل در 9 ماه امسال بیان کرد:‌ با پرداخت بیش از 72 میلیارد و 111 میلیون ریال از ابتدای سال تاکنون زمینه آزادی بیش از 189 نفر از زندان‌های استان اردبیل فراهم شده است که از این تعداد 145 مورد محکومیت مالی غیرکلاهبرداری، 33 پرونده در ارتباط با مهریه و نفقه و 11 پرونده نیز مربوط به حوادث و تصادفات رانندگی بوده است.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری اردبیل نیز با اشاره به لزوم آگاه‌سازی مردم نسبت به قوانین و آموزش مهارت‌های زندگی گفت: اگر می‌خواهیم میزان آمار زندانیان مالی و جرایم غیرعمد و مهریه و تصادفات کاهش یابد، باید در بحث اطلاع‌رسانی از قوانین، آموزش مهارت‌های اساسی زندگی، سبک زندگی ایرانی و اسلامی آموزش و توانمندسازی‌های لازم در سطح جامعه گسترش یابد.

انور اسکندرزاده با اشاره به فعالیت‌های مثبت و موثر ستاد دیه استان در راستای سیاست کاهش جمعیت کیفری بیان کرد: ستاد دیه و فعالیت‌های خیرخواهانه آن محصول نگاه کرامت‌مدار نظام اسلامی به انسان و فرایندی در راستای تسریع در آزادسازی زندانیان معسر و آبرومند است.

ارسال نظرات