معاون صنایع دستی استان اردبیل:

برگزاری نخستین دوره مسابقه صنایع دستی استان

شرکت در این مسابقه برای عموم هنرمندان اعم از متخصصان در رشته صنایع دستی و طراحی صنعتی و دیگر رشته ها مشروط بر رعایت ضوابط تعریف شده از جمله مرغوبیت و اصالت هنرهای صناعی و سنتی در ساخت و اجرای آثار، آزاد است.
کد خبر: ۸۶۲۱۷۹۶
|
۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، علیرضا دباغ عبداللهی در جلسه هماهنگی برگزاری نخستین دوره مسابقه صنایع دستی استان اظهار داشت: علاقمندان برای شرکت در نخستین دوره مسابقه طراحی و تولید محصولات مختلف صنایع دستی بومی و رایج استان می‌توانند از امروز 26 دی‌ماه تا یکم بهمن ماه به معاونت صنایع دستی این اداره کل مراجعه و ثبت‌نام کنند.

وی هدف از برگزاری این مسابقه را بسترسازی لازم برای ایجاد خلاقیت و نوآوری و معرفی موثر کالاهای صنایع دستی متناسب با سلیقه و نیاز مصرف کنندگان در سطح جامعه و تبیین جایگاه طراحی به عنوان یک مزیت رقابتی در موفقیت محصولات صنایع دستی در سطح بازارهای داخلی و خارجی برشمرد و بیان کرد: این مسابقه در دو مرحله استانی و کشوری با حضور آثار برتر دیگر استان‌ها برگزار خواهد شد.

عبداللهی تصریح کرد: شرکت در این مسابقه برای عموم هنرمندان اعم از متخصصان در رشته صنایع دستی و طراحی صنعتی و دیگر رشته ها مشروط بر رعایت ضوابط تعریف شده از جمله مرغوبیت و اصالت هنرهای صناعی و سنتی در ساخت و اجرای آثار، آزاد است.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل با بیان اینکه هر هنرمند می تواند حداکثر پنج اثر به همراه فایل تصاویر آثار و شناسنامه اثرشامل نام هنرمند، تاریخ ساخت و نوع تکنیک برای شرکت در مسابقه ارسال کند، افزود: تمامی آثار باید در طراحی، خلاقیت و اجراء از کیفیت بالایی برخوردار باشند.

وی فرم ها، ترکیب‌ها و کمپوزیسیون نوآورانه و خلاقانه با تأکید بر رشته‌های بومی استان با رعایت تناسب و هماهنگی نقوش و رنگ‌ها، ایجاد تناسب و تطابق از دیدگاه ارتقاء کارکرد این محصولات در دکوراسیون زندگی مدرن معاصر، رفع عیوب و کاستی های موجود در محصولات تولیدی حال حاضر از دیدگاه طراحی را از جمله شاخص‌های ارزیابی آثار در این مسابقه برشمرد.

عبداللهی گفت: این مسابقه با رویکرد معرفی الگوهای موفق به تولیدکنندگان با هدف ایجاد تحول در نظام تولید این محصولات، معرفی آخرین تلاش و دستاوردهای هنرمندان در حوزه‌های مختلف طراحی، تکنیک، مواد اولیه، کاربری، ابزار و فناوری های نوین برگزار می‌شود.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل ایجاد زمینه و فضای رقابتی سالم در سطح حرفه‌ای میان هنرمندان و صنعتگران برای خلق ایده‌های نوین، زمینه سازی برای تعامل و تبادل تجربیات میان هنرمندان، نمایش و معرفی آثار برتر در این حوزه و انتقال نتایج به دست آمده در قالب کارگاه‌های آمورشی به تولیدکنندگان و دیگر بخش‌های مرتبط در راستای ترویج و بهبود کیفیت تولید را از دیگر رویکردهای برگزاری این مسابقه عنوان کرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار