نماینده زابل:

تخصیص نیافتن اعتبارات دولت عاملی برای کنار نرفتن محرومیت‌های سیستان است

نماینده مردم زابل در مجلس شورای اسلامی از تحقق نیافتن وعده‌های رییس جمهوری و معاون اول به مردم سیستان و بلوچستان ابراز گلایه کرد و گفت: عدم تخصیص اعتبارات دولت به مناطق محرومی همچون سیستان عاملی برای از میان نرفتن محرومیت‌ها است.
کد خبر: ۸۶۲۱۸۲۵
|
۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، سید باقر حسینی درباره این پرسش که مردم استان سیستان و بلوچستان با محرومیت‌ههای بسیاری دست و پنجه نرم می‌کنند و چه برنامه‌ای را برای آنان انجام داده‌اید؟ گفت: علت اصلی این محرومیت‌ها خشکسالی، دوری از پایتخت و عدم نظارت صحیح بر برنامه‌های در دست اجرا بوده است.

وی ادامه داد: محرومیت و مشکلات در شمال این استان یعنی در منطقه سیستان بیش از نقاط دیگر است؛به گونه‌ای که شاهدیم در طی 18 سال گذشته خشکسالی باعث بروز مشکلات بسیاری شده و بیکاری و مهاجرت‌ها را پدید آورده است.

نماینده مردم زابل در مجلس وضعیت سیستان را بسیار نامناسب عنوان کرد و افزود: متاسفانه علیرغم اینکه قرار بود از ماده 180 برای رفع محرومیت‌ها و بالابردن شاخص‌ها استفاده شود اما این کار به طور کامل انجام نگرفته و تخصیص اعتبارها اختصاص نیافته است.

حسینی خاطرنشان کرد:‌در سال 93 موضوع ماده 180 را مطرح کردیم که این ماده برای تخصیص اعتبار به مناطق محروم است؛ البته قرار بر این بود اعتبار این ماده به طور کامل در منطقه سیستان اجرایی شود ولی این مهم انجام نگرفت.

وی اضافه کرد:‌ با توجه به سفر استانی رییس جمهوری و معاون اول به استان سیستان و بلوچستان این اعتبارها به این مطقه تخصیص داده شود اما هنوز به طور کامل اجرایی نشده است.  

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر این اعتبارها به طور کامل اختصاص پیدا می‌کرد وضعیت مردم منطقه به مراتب بهتر می‌شد چرا که ساکنان این منطقه محروم از کمبود آب شرب، مشکلات بهداشت و درمانی و کمبود امکانات رنج می‌برند.

حسینی وضعیت جاده‌ها، خیابان‌ها و زندگی مردم در برخی مناطق سیستان و بلوچستان را بسیار نامناسب دانست و با انتقاد از عملکرد استاندار خواستار توجه جدی مسئولان کشور به این منطقه و تخصیص کامل اعتبارات شد.

وی به نحوه تخصیص اعتبارات برای مناطق محروم اشاره کرد و افزود: در تخصیص اعتبارات این منطقه برای سال 93 مبلغ 360 میلیارد تومان و برای امسال مبلغ 500 میلیارد تومان را در نظر گرفتند که متاسفانه حتی 20 درصد آن نیز پرداخت نشده است.

**تشکیل کارگروهی برای رفع مشکلات رودخانه هیرمند

نماینده مردم زابل در مجلس درباره مشکلات هیرمند و هامون نیز گفت: رودخانه هیرمند وضعیت بسیار اسفباری را دارد و هیچ کاری از دست ما برنمی‌آید ؛ دولت باید در این زمینه حمایت لازم را انجام دهد.

حسینی خاطرنشان کرد: خشکسالی رود هیرمند به دلایل مختلف شکل گرفته که یکی از عمده‌ترین علت‌ها شرایط جوی و کاهش نزولات آسمانی بوده است.

وی همچنین از تشکیل کارگروهی برای رفع مشکلات رودخانه هیرمند خبر داد و گفت: این کارگروه تشکیل شده و باید هرچه زودتر معضلات پیش آمده برای رودخانه هیرمند حل و فصل شود.

ارسال نظرات