استاندار اردبیل:

تغییر الگوی کشت در اراضی

مدیریت منابع آب و خاک به منظور ایجاد ارزش افزوده باید مبنای علمی داشته باشد و باید تلاش‌ها در این زمینه گسترده باشد.
کد خبر: ۸۶۲۲۲۸۰
|
۲۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، مجید خدابخش در جمع اعضای شورای حفاظت منابع آب اردبیل اظهار داشت: برای بهره‌مندی از ثمرات هرچه بیشتر ظرفیت‌های کشاورزی در شهرستان ضروری است تا از این قابلیت‌ها استفاده صحیح و مناسبی انجام شود.

وی با اشاره به تاثیر نوع و میزان کشت گونه‌های کشاورزی در مصرف آب، تغییر الگوی کشت در اراضی کشاورزی استان را به منظور مدیریت بهینه منابع آب و خاک خواستار شد و افزود: باید در این زمینه تلاش کنیم تا بهره‌برداران و کشاورزان اقدامات اساسی انجام دهند.

خدابخش گفت: مدیریت منابع آب و خاک به منظور ایجاد ارزش افزوده باید مبنای علمی داشته باشد و سازمان جهاد کشاورزی استان در این رابطه رسالت بزرگی بر عهده داشته و با توجه به اهمیت و حساسیت موضوع باید تلاش‌ها در این زمینه گسترده باشد.

استاندار اردبیل تصریح کرد: میزان تولید محصول در گلخانه بیشتر و مقدار مصرف آب در آن کمتر از اراضی کشاورزی است و دانشگاهیان و متولیان امر باید با ترویج تولید دانش بنیان برای مدیریت تنوع و محل کشت محصولات در استان برنامه‌ریزی و تلاش کنند.

وی بیان کرد: در حالی که 34 درصد جمعیت استان، کشاورز یا با بخش کشاورزی مرتبط هستند، کشت و استفاده بهینه از اراضی کشاورزی استان باید برنامه‌ای علمی و منسجم داشته باشد تا بتوانیم از ثمرات فعالیت‌های در بخش کشاورزی بیش از گذشته بهره‌مند شویم.

رئیس شورای حفاظت منابع آب استان اردبیل با قدردانی از دادستان‌های عمومی و انقلاب شهرستان‌های استان به دلیل همکاری قابل توجه در مقابله با متجاوزان به منابع آب استان اظهار کرد: با تداوم این همکاری‌های می‌توان شاهد اقداماتی موثر در این حوزه بود.

ارسال نظرات