مدیر امور دام جهاد کشاورزی اردبیل:

صادرات شیر به خارج استان

شیر تولیدی علاوه بر تامین مصرف داخلی به استان‌های همجوار نیز به صورت شیر خام حمل می‌شود.
کد خبر: ۸۶۲۲۳۱۴
|
۲۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، ولی سعادتی در جلسه بررسی میزان تولید شیر در استان اردبیل اظهار داشت: استان اردبیل یکی از مناطق مهم دامپروری کشور محسوب می‌شود که با تولید بیش از 234 هزار تن شیر خام درسال2.6 درصد تولید کل شیر کشور را به خود اختصاص داده و از این لحاظ رتبه 14 کشوری را دارا است.

مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل تصریح کرد: شیر تولیدی علاوه بر تامین مصرف داخلی به استان‌های همجوار نیز به صورت شیر خام حمل می‌شود.

وی بیان کرد: در حال حاضر تعداد 32 واحد مرکز جمع آوری شیر در سطح استان فعال هستند که همه آنها مجوزهای لازم را برای این کار از دستگاه‌های مربوطه دریافت کرده‌اند و این تعداد از واحدها قادر هستند روزانه 153.5تن شیر را جمع‌آوری و به کارخانه‌ها ارسال کنند.

سعادتی با اشاره به سرانه مصرف شیر در استان اردبیل گفت: میزان مصرف سرانه شیر در استان به ازاء هر نفر 105 کیلوگرم است و تعداد مراکز دامپروری 90 واحد گاو شیری به ظرفیت 14 هزار راس است.

مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل افزود: تعداد کارخانه‌های لبنی فعال در استان نیز 40 واحد است که با ظرفیت بیش از 1 میلیون و 200 هزار تن در سال در عرصه خدمت‌رسانی به بخش کشاورزی فعال هستند و امیدواریم که بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده شاهد رشد و شکوفایی تولید و عرضه شیر در استان باشیم.ش

ارسال نظرات