مدیر جهاد کشاورزی خلخال:

تولید بیش از 500 تن عسل در خلخال

امسال بیش از 500 تن عسل مرغوب در زنبورستان‌های این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف شده که در مقایسه با سال گذشته 30 درصد افزایش نشان می‌دهد.
کد خبر: ۸۶۲۲۳۲۲
|
۲۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، هادی ذبیحی در جلسه بررسی تولید عسل در شهرستان خلخال اظهار داشت: وجود شرایط آب و هوایی مناسب برای پرورش زنبور عسل در خلخال این شهرستان را تبدیل به یکی از قطب‌های مهم تولید عسل مرغوب در استان اردبیل کرده است.

وی با بیان اینکه سال گذشته 350 تن عسل در خلخال تولید شده، گفت: امسال بیش از 500 تن عسل مرغوب در زنبورستان‌های این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف شده که در مقایسه با سال گذشته 30 درصد افزایش نشان می‌دهد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خلخال تصریح کرد: در حال حاضر تولید عسل در بیش از 35 هزار کلنی زنبور عسل توسط زنبورداران خلخال تولید می‌شود و 850 نفر از افراد مختلف در این زمینه اشتغال دارند.

ذبیحی بیان کرد: علاوه بر زنبورداران بومی شهرستان همه ساله در فصول بهار و تابستان مراتع و گلزارهای طبیعی این شهرستان پذیرای بسیاری زنبورداران از مناطق مختلف کشورمان از جمله استان های گیلان و مازندران است.

وی گفت: شهرستان خلخال با دارا بودن شرایط آب و هوایی کوهستانی و متنوع و نیز تنوع گل‌ها و گیاهان دارویی در سطح مراتع منطقه یکی از بهترین مناطق مستعد استان و کشور در پرورش زنبور عسل و تولید عسل مرغوب محسوب می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خلخال اظهار کرد: عسل تولیدی خلخال به دلیل مرغوبیت بالا علاقمندان و خریداران زیادی داشته و درآمد خوبی از محل فروش این محصول عاید زنبورداران می‌شود.

ذبیحی افزود: با هدف ترغیب و تشویق افراد بیکار برای اشتغال در بخش پرورش زنبور عسل و افزایش سطح تولید این محصول دوره‌های مختلف آموزشی و مهارتی از سوی مدیریت جهاد کشاورزی این شهرستان برگزار می‌شود که اکثر این دوره‌ها با استقبال علاقمندان به پرورش زنبور عسل همراه است.

وی گفت: همه شرکت‌کنندگان در دوره‌های آموزش زنبورداری پس از گذران دوره و دریافت گوهینامه مهارت فنی پرورش زنبور عسل از تسهیلات بانکی پرورش زنبور عسل بهره‌مند می‌شوند.

ارسال نظرات