خبرهای داغ:

اقتصاد مقاومتی، چاره حل مشکلات اقتصادی کشور است

عضو هیات‌رییسه خانه صنعت و معدن ایران گفت: با اجرای برجام و لغو تحریم‌ها تمام مشکلات اقتصادی کشور حل نخواهد شد و چاره حل این مشکلات، اقتصاد مقاومتی است.
کد خبر: ۸۶۲۲۷۹۶
|
۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان ،بیژن پناهی‌زاده  اظهار کرد: ایران یک کشور نفتی است و اقتصاد آن به نفت وابسته است زیرا پول نفتی که فروخته می‌شود مستقیم وارد اقتصاد کشور می‌شود.

وی افزود: در دوران گذشته نتوانستیم به خوبی از قیمت بالای فروش نفت بهره‌مند شویم و با مدیریت ضعیفی که در این حوزه در کشور وجود داشت مشکلات فراوانی برای بخش‌های خصوصی و تولیدکنندگان به وجود آمد.

پناهی‌زاده تصریح کرد: این مدیریت ضعیف در دوران پیش از تحریم باعث شد تا در هنگام تحریم‌ها اقتصاد کشور دوام نیاورد و به نوعی در این دوران با مشکلات فراوانی روبه‌رو شود.

وی گفت: رفع تحریم‌ها و اجرای برجام از نظر روانی موثر خواهد بود و تأثیرات خود را بر اقتصاد کشور خواهد گذاشت اما تمام مشکلات اقتصادی کشور با لغو تحریم‌ها حل نخواهد شد.

پناهی‌زاده خاطرنشان‌کرد: با رفع تحریم می‌توانیم به مبادلات تجاری، صادرات و واردات بپردازیم؛ همچنین پول‌های بلوکه شده در دوران تحریم نیز به سوی کشور روانه خواهند شد که این مسأله یکی از فواید اجرای برجام است و به اقتصاد کشور نیز کمک می‌کند.

وی در خصوص تصمیم‌گیری مناسب توسط دولت برای پول‌های بلوکه شده در دوران تحریم، خاطرنشان‌کرد: دولت باید پول‌های بلوکه شده در دوران تحریم را به بخش‌خصوصی و تولیدکنندگان کمک کند زیرا تولیدکنندگان در آن دوران تمام ضرر و زیان‌های تحریم‌ها را بهجان خریدند و مشکلات تحریم فقط بر دوش آن‌ها بود.

وی ادامه‌داد: دولتدر دورانتحریم‌ها ضرر و زیان خاصی ندیده است بلکه بخش‌خصوصی و تولیدکنندگان بودند که متحمل مشکلات فراوانی در این دوره شدند و بخش عظیمی از بار مالیاتی کشور را نیز توسط آن‌ها پرداخت شد.

پناهی‌زاده خاطرنشان کرد: دولت باید پول‌های بلوکه شده را به بخش‌خصوصی و به سوی تولید روانه سازد تا شاهد اشتغال و افزایش تولید در این حوزه باشیم در غیر این صورت رفع تحریم‌ها تأثیری بر رفع مشکلات اقتصادی کشور نخواهد داشت.

وی گفت: اقتصاد کشور از درون دچار مشکلات فراوانی است و نمی‌توان آیندهروشنی را برای آن پیش‌بینی کرد؛ بنابراین اجرای برجام و رفع تحریم‌ها کمک چندانی به حل مسائل اقتصادی نمی‌کند بلکه باید به وسیله اقتصاد مقاومتی به آن کمک کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها