امشب؛

حجت الاسلام قرائتی در یزد سخنرانی می کند

اختتامیه جشنواره شعر نماز و نیایش استان با حضور حجت الاسلام قرائتی28دی ماه در ساعت18 در محل سالن برق منطقه ای شهید عباسپور برگزار می شود.
کد خبر: ۸۶۲۲۹۳۳
|
۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد: دبیر علمی جشنواره شعر نماز و نیایش استان یزد گفت: اولین جشنواره ی شعر نماز استان یزد«به افق عشق»، طی فراخوانی در موضوعات «نماز معراج عاشقانه انسان»،«نماز پیام عاشورا»،«نماز جمعه تجلی حضور»،«نماز جماعت ترنم وحدت»،«نماز در سنگر 8 سال دفاع مقدس»،«نماز و آثار تربیتی آن»،«جلوه نماز های ظهر عاشورا»،«عید فطر و عید قربان» و «یاوران نماز» و در بخشهای شعر کلاسیک، شعر کودک و نوجوان، رباعی و بخش ویژه با محور موضوعی «نماز و سومین شهید محراب» و «نماز و جانباختگان فاجعه منا»، پذیرای 220 شعر از شاعران استان بود که پس از کد گذاری توسط دبیرخانه این جشنواره، در اختیار داوران محترم قرار گفت و نتایج آن اعلام شد.

عالیه مهرابی ادامه داد: با توجه به تاکید دین مبین اسلام و اهتمام اهل بیت دربرپایی فریضه ی نماز، بهره گیری از زبان هنر، در جهت تولید آثار فاخر در این زمینه ضروری به نظر می رسد وشعر با بهره مندی از زبان رسا و زیبایی های لفظی و معنوی خویش، می تواند با پرداختن به این فریضه از زوایای مختلف مثل نماز ظهر عاشورا، نماز در هشت سال دفاع مقدس، نماز و سبک زندگی و... در ترویج فرهنگ نماز نقش موثری داشته باشد.

وی خاطر نشان کرد: در این جشنواره با افزودن بخش شعر کودک و نوجوان، تلاش شد تا آثار فاخری در راستای ترویج فرهنگ نماز برای گروه سنی کودک و نوجوان تولید شود و همچنین در بخش رباعی نیز شاهد آثار بسیار خوبی بودیم.

دبیر علمی جشنواره شعر نماز و نیایش استان یزد خاطرنشان کرد: انشاالله در اختتامیه این مراسم که 28 دی ماه بعد از نماز مغرب در محل سالن برق شهید عباسپور برگزار خواهد شد، شاهد شعرخوانی شاعران برگزیده استان خواهیم بود، در این مراسم همچنین حضور ارزشمند و پر برکت حجت الاسلام قرائتی را خواهیم داشت و از بیانات ایشان بهره مند خواهیم شد.

مهرابی در ادامه افزود: دو اجرای نمایشی و شعرخوانی شاعران مطرح استان از دیگر برنامه های این جشنواره است.

یزد هنر/

 

ارسال نظرات