فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران:

تلاش 40 دقیقه ای ناو "ترومن" برای آزادی نظامیان آمریکایی با اقدامات نیروی دریایی سپاه خنثی شد

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران با اشاره به تماس مکرر مقامات آمریکایی برای آزادی زندانیان خود گفت: نیروی دریایی سپاه بر اساس سلسله مراتب موجود در این زمینه عمل می کند.
کد خبر: ۸۶۲۳۰۰۵
|
۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۵
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی رزمایش به نقل از بسیج پرس؛ دریادار پاسدار علی فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران در گفتگو با خبر ساعت 9 شبکه یک در خصوص دستگیری 10 نظامی آمریکایی در آب های خلیج فارس گفت: نیروی دریایی سپاه تسلط کاملی بر آب های خلیج فارس دارد و اگر کشوری طبق قوانین بین المللی قصد ورود به آب های کشورهای دیگری را دارد این اقدام باید با اطلاع قبلی صورت گیرد که متاسفانه 10 نظامی آمریکایی بدون اطلاع قبلی وارد آب های کشورمان شدند.
 
وی با اشاره به اینکه 10 تفنگدار آمریکایی از 9 مرد و یک زن تشکیل شده اند، گفت: نظامیان آمریکایی با اقدامی غیرحرفه ای وارد جزیره فارسی شدند و ماموران به دلیل تسلط کامل بر آب های خلیج فارس آن ها را دستگیر و به مکان های امنی منتقل کردند. پس از اخطارهای نیروی دریایی سپاه نظامیان آمریکایی به این اخطار ها تمکین کرده و هیچ مقاومتی از خود نشان ندادند.
 
سردار فدوی اظهار داشت: بعد از دستگیری نظامیان آمریکایی ناو آمریکا به مدت 40 دقیقه رفتار غیرحرفه ای از خود نشان داد و تحرکات هوایی و شناوری را در اطراف این منطقه انجام داد و بعد از مدتی و با تدابیری که ماموران نیروی دریایی سپاه پاسداران انجام دادند در حال حاضر این منطقه از آرامش کاملی برخوردار است.
 
فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران ادامه داد: بعد از این حادثه مقامات آمریکایی تماس های مکرری را با مسئولین کشورمان داشتند و از طرفی وزیر خارجه آمریکا با وزیر خارجه کشورمان تماس هایی را برقرار کرد تا نظامیان دستگیر شده آزاد شوند و آقای ظریف ضمن غیرحرفه ای خواندن این حادثه از مقامات آمریکایی خواست تا از مردم ایران عذرخواهی کنند و نیروی دریایی به محض دستور از سلسله مراتب خود دستور آزادی نظامیان آمریکایی را صادر می کنند.
 
انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار